وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

آغاز توزیع ذرت‌دانه‌ای بین مرغداران / آسیب دیدگان کرونایی صنعت گل و گیاه حمایت می شوند

۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۵:۳۰:۱۵
کد خبر: ۹۹۴۸۵۸
آغاز توزیع ذرت‌دانه‌ای بین مرغداران / آسیب دیدگان کرونایی صنعت گل و گیاه حمایت می شوند
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وضعیت کشور به لحاظ ذخایر استراتژیک ذرت دانه‌ای خوب است، گفت: خوراک مورد نیاز مرغداری‌ها از هفته جاری با سرعت توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کاظم خاوازی امروز در حاشیه بازدید از انبار غله اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به دغدغه مرغداران برای تامین ذرت دانه‌ای اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته شاهد توزیع مقدار بسیار زیادی دانه ذرت به صورت مویرگی میان مرغداران خواهیم شد. امروز نیز شاهد آزادسازی و توزیع مقادیر بسیار زیادی دانه‌های ذرت بودیم ضمن اینکه در حال حاضر قادر به تامین ذرت دانه ای مورد نیاز در کشور هستیم.

او یکی از مهمترین دلایل سفر خود به بندر ماهشهر را رفع برخی موانع و مشکلات موجود و تشویق برای سرعت بخشی توزیع دانه ذرت میان تولیدکنندگان مرغ گوشتی و تخم‌گذار بر شمرد و گفت: در دوران پسا کرونا با برگزاری نشست ها و برنامه ریزی درست از صنعت طیور کشور حمایت می کنیم.

خاوازی افزود: همچنین به دنبال خرید مرغ به‌صورت روزانه هزار تن از مرغداران هستیم تا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از قیمت مناسب این پروتئین ارزان برخوردار شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حوزه تولید و عرضه محصولات کشاورزی مدیون تلاش کشاورزان، تولیدکنندگان و بهره برداران هستیم افزود: صنعت گل و گیاه کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا متحمل ضررهای بسیاری شده است که از شاغلان این بخش حمایت می شود.

خاوازی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان ظرفیت های قابل توجه استان خوزستان در بخش کشاورزی بیان کرد: استان خوزستان یکی از مهمترین تولید کنندگان گندم در کشور است و پیش بینی می شود امسال با رشد قابل توجه تولید در این استان مواجه باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی اشاره به تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور در سال جاری افزود: از این مقدار حدود ۱۱ میلیون تن در اختیار دولت قرار می گیرد، به نظر می رسد به پایداری در تولید گندم دست یافته ایم و میزان تولید گندم در سال بعد به ۱۴ و نیم میلیون تن خواهد رسید.

لازم به ذکر است که وزیر جهادکشاورزی امروز سه شنبه در سفر یک روزه به استان خوزستان از انبار غله اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی(ره) در ماهشهر بازدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز