رییس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان خبر داد:

صدور بیش از ۵۱ هزار گواهینامه مهارتی فنی و حرفه ای در خوزستان

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۲:۰۲:۲۰
کد خبر: ۹۹۵۱۹۱
صدور بیش از ۵۱ هزار گواهینامه مهارتی فنی و حرفه ای در خوزستان
رییس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان گفت: تعداد ۹۵ هزار و ۲۴۴ نفر سال گذشته در آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای شرکت نمودند که ۵۱ هزار و ۶۱۱ نفر نمره قبولی را کسب و موفق به اخذ گواهینامه مهارتی شدند.

محمد عنایتی راد امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد:  آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در دو بخش هماهنگ کتبی و آنلاین الکترونیکی برگزار می‌شود.

او گفت: از این مجموعه شرکت کننده در آزمون تعداد ۷۱ هزار و ۴۸۴ نفر در بخش آزمون‌های هماهنگ کتبی حضور داشتند که ۴۰ هزارو ۳۴۹ نفر در این بخش موفق به کسب نمره قبولی شدند.

رییس اداره سنجش و ارزشیابی  اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان افزود: در آزمون آنلاین الکترونیکی نیز ۲۳ هزار و۷۶۰ نفر شرکت کردند که ۱۱ هزار و ۲۶۲ موفق به قبولی و کسب گواهینامه شدند.

عنایتی به آزمون کتبی صنعت ساختمان اشاره و بیان کرد:  در این بخش نیز ۱۰ هزار و ۷۶۵ نفر از کارگران صنعت ساختمان به آزمون معرفی شدند که ۷ هزار و ۷۶۸ نفر موفق به کسب تاییدیه مهارتی برای بهره مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی شدند.

او ادامه داد: در بخش آزمون های تفاهم‌نامه ای  نیز ۲۲۲ نفر معرفی و ۱۴۸ نفر موفق به اخذ نمره قبولی شدند.

عنایتی راد اضافه کرد: آزمون های تعیین صلاحیت حرفه ای در بخش آموزشگاه های آزاد فنی وحرفه ای و در بخش دولتی در مراکز ثابت دولتی، معتادان بهبود یافته، حاشیه شهرها، کارگاه های مهارت آموزی در محیط واقعی، مرکز تخصصی مهارت های پیشرفته، افرادتحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سیار شهری، زندان، پادگان، مناطق روستایی، جوار کارخانجات، عشایر، جوار دانشگاه و مراکز SCD، صنعت ساختمان و سایر تفاهمنامه های منعقده، نیز برگزار شد.

لازم به ذکر است که در خوزستان تعداد ۳۸ مرکز ثابت دولتی ۶۶۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در استان فعالیت آموزشی دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز