استاندار خوزستان تاکید کرد:

لزوم آهک پاشی و لایروبی جوهای رو باز با هدف پیشگیری از شیوع التور/ در صورت بروز بحرانی دیگر در بخش سلامت با شرایط سختی مواجه خواهیم شد

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۱۴:۰۰:۴۵
کد خبر: ۹۹۶۴۰۹
لزوم آهک پاشی و لایروبی جوهای رو باز با هدف پیشگیری از شیوع التور/ در صورت بروز بحرانی دیگر در بخش سلامت با شرایط سختی مواجه خواهیم شد
استاندار خوزستان بر آهک پاشی و لایروبی جوهای رو باز با هدف پیشگیری از شیوع التور در شهرها و روستاهای سطح استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در نشست شورای سلامت استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به خطر شیوع بیماری التور اظهار کرد: اداره کل امور اجتماعی همچنین اداره کل امور شهری به فرمانداران و شهرداری ها و اداره کل امور روستایی به بخشداری ها برای لایروبی و آهک پاشی جوهای رو باز دستورات را ابلاغ نمایند که سریعا و با جدیت این کار شروع شود.

او گفت: به هیچ عنوان پذیرفته نیست که ما در این وضعیت اپیدمی کرونا با شیوع بیماری هایی همچون التور مواجه شویم که این امر کار ما را سخت تر می کند. از این بابت ادارات مرتبط در حوزه ستادی استانداری خوزستان باید به صورت جدی بر روند کار نظارت داشته و با تشکیل اکیپ هایی نسبت به این اقدامات بازدیدهای میدانی داشته باشند و مناطق درگیر برای لایروبی و آهک پاشی اولویت بندی شوند.

استاندار خوزستان افزود: مدیران بهداشت و درمان نیز گزارشی از شهرستان ها و بخش های مختلف تهیه نمایند تا مشخص شود در کدام شهرها و روستاها عملکرد شایسته و مطلوب تری انجام شده است و کدام مناطق نیز در اجرای دستورالعمل ها ضعف نشان داده اند تا بتوان شرایط را رصد کرد و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

رییس شورای سلامت استان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بخش آب و فاضلاب نیز در خصوص شاخص کلر معاونت بهداشت به صورت مداوم رصد نماید. امسال با توجه به اینکه با بیماری کرونا مواجه هستیم در صورت بروز بحرانی دیگر در بخش سلامت با شرایط سخت و مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

شریعتی در خصوص طرح آبرسانی به غیزانیه اهواز توضیح داد: برای تامین ۲۴ ساعته آب آشامیدنی غیزانیه حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است که تا ۴۵ روز آینده به بهره برداری می رسد و این بخش که دارای گسترده وسیعی بوده و در نزدیکی اهواز واقع است پس از ۴۰ سال از آب آشامیدنی پایدار بهره مند خواهد شد.

استاندار خوزستان در پایان اظهار افزود: در رابطه با شهرک سلامت معاونت اقتصادی با شهرداری هماهنگی لازم را داشته باشد تا این طرح بدون موازی کاری پیش رود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز