سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد:

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علایم کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند/ غربالگری بیش از ۴۳ درصد از جمعیت استان در مرحله دوم تا کنون

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۶:۲۶:۲۲
کد خبر: ۹۹۸۰۱۲
شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علایم کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند/ غربالگری بیش از ۴۳ درصد از جمعیت استان در مرحله دوم تا کنون
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عده زیادی از مبتلایان به بیماری کرونا به دلیل نداشتن علایم هنوز شناسایی نشده اند، مردم از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته شناسایی مبتلایان به کرونا ترس و واهمه نداشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه علایم خفیف به این مراکز مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فرهاد ابول نژادیان در خصوص آخرین وضعیت شیوع و مقابله با بیماری کرونا در استان خوزستان اظهار کرد: عده زیادی از مبتلایان به بیماری کرونا به دلیل نداشتن علایم هنوز شناسایی نشده اند، مردم از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته شناسایی مبتلایان به کرونا ترس و واهمه نداشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه علایم خفیف به این مراکز مراجعه کنند.

او گفت: مبتلایانی که امکانات اجرایی اصولی قرنطینه خانگی را ندارند و افراد بیمار، سالمند و زن باردار در منزل دارند بهتر است در خانه قرنطینه نشوند و به اقامتگاه ها(نقاهتگاه ها) مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در خوزستان نشان دهنده عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین افزایش نمونه گیری ها است.

ابول نژادیان اضافه کرد: شناسایی زود هنگام مبتلایان، درمان در روزهای نخست و قرنطینه افراد آلوده بدون علامت برای کاهش ابتلای افراد جامعه بسیار مهم است.

او با اشاره به فرا رسیدن عید فطر، خاطر نشان کرد: مردم از ترددهای غیر ضروری در بازارها به خصوص در روزهای پایانی ماه رمضان خودداری کنند.

مقام عالی بهداشت و درمان خوزستان با اشاره به اینکه در مرحله اول غربالگری از جمعیت استان بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر غربالگری شدند، افزود: مرحله دوم غربالگری همزمان با سراسر کشور در خوزستان آغاز شد که در این مرحله هدف کاهش آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا و تا کنون حدود ۴۳.۲۹ درصد از استان غربالگری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز