رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد:

لزوم ریشه یابی عوامل کاهش مبادلات تجاری از مرزهای خوزستان با عراق

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۱۷:۱۴:۱۰
کد خبر: ۹۹۸۹۳۱
لزوم ریشه یابی عوامل کاهش مبادلات تجاری از مرزهای خوزستان با عراق
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به باز بودن برخی از مرزهای کشور با عراق و انجام مبادلات تجاری گفت: دلیل کاهش صادرات از مرزهای خوزستان به کشور عراق باید بررسی شود تا مشخص شود که آیا تنها بیماری کرونا عامل بسته بودن مرزها و در نهایت کاهش مبادلات تجاری بوده یا دلیل دیگری دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز،  امیر حسین نظری در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی خوزستان با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش از این بیشتر کالاهای مورد نیاز عراق به ویژه در بخش مواد غذایی از خوزستان تامین می‌شد اما اکنون صادرات از مرزهای خوزستان به عراق بسیار کاهش یافته است.

او با اشاره به باز بودن برخی از مرزهای کشور با عراق و انجام مبادلات تجاری گفت: دلیل کاهش صادرات از مرزهای خوزستان به کشور عراق باید بررسی شود تا مشخص شود که آیا تنها بیماری کرونا عامل بسته بودن مرزها و در نهایت کاهش مبادلات تجاری بوده یا دلیل دیگری دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه تمام کشورهای منطقه هم دچار بیماری کرونا هستند و باید عامل اصلی جلوگیری از صادرات به این کشور از سوی مسوولان عراقی مشخص شود، افزود: اگر این روش ادامه یابد ممکن است بازار صادرات خوزستان در عراق در اختیار کشورهای دیگر قرار گیرد.

نظری بیان کرد: رایزنی بین بخش خصوصی و عراق می‌تواند تاثیرگذارتر از رایزنی مقامات دولتی با مسوولان عراقی برای تسهیل در تجارت و صادرات باشد.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این جلسه گفت: میزان صادرات غیر نفتی از خوزستان در سال گذشته بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار بود که به لحاظ ارزشی نسبت به سال پیش از آن ۳۶ درصد رشد و به لحاظ وزنی چهار درصد کاهش داشته است.

عبدالرحمان ناصریان افزود: از این میزان صادرات ۹ میلیارد دلار مربوط به صادرات کالا از خوزستان به کشور عراق بود.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در پایان با اشاره به اینکه رتبه خوزستان در بخش صادرات در کشور سوم است، بیان کرد: میزان هدف گذاری صادرات غیر نفتی سال گذشته خوزستان ۹.۳ میلیارد دلار بود که ۱.۷ میلیارد دلار بیش از میزان هدف گذاری محقق شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز