ابتلای سه شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته؛

آخرین و جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا تا ۱۹ اردیبهشت ۹۹ در جنوب غرب استان خوزستان+تفکیک شهرستان ها

۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۱۴:۳۰:۱۵
کد خبر: ۹۹۹۱۳۹
آخرین و جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا تا ۱۹ اردیبهشت ۹۹ در جنوب غرب استان خوزستان+تفکیک شهرستان ها
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ابتلای ۹ مورد جدید در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: شمار ابتلا در جنوب غرب خوزستان به ۳۵۷ مورد افزایش یافت.

شکر الله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد جدید ابتلا در منطقه مشاهده و ثبت شد، گفت: این موارد شامل ۵ ابتلا در آبادان و ۳ ابتلا در خرمشهر و یک مورد در شهرستان شادگان می شود.

او با بیان اینکه از این تعداد ۶ مورد بیمار سر پایی بودند، گفت: با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ملکولی آبادان امکان تست بیماران سرپایی که به مراکز بهداشت ما در محدوده مراجعه نمودند، نیز فراهم شد و در چند روز اخیر توانستیم تعداد بیماران بیشتری را شناسایی کنیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه شمار مبتلایان جنوب غرب خوزستان تا کنون به ۳۵۷ مورد رسیده، افزود: این تعداد به تفکیک در آبادان ۱۵۵ مورد، خرمشهر ۱۷۰ مورد و شادگان نیز ۳۲ بیمار مشاهده و ثبت شده است که از این تعداد خوشبختانه ۲۹۸ نفر بهبود یافته و با حال عمومی خوب ترخیص شدند که پس از ترخیص هم پیگیر حال عمومی این افراد در دوره نقاهت هستیم.

سلمان زاده با اشاهر به اینکه در حال حاضر ۱۰۵ بیمار در بیمارستان طالقانی تحت نظر و مداوا هستند بیان کرد: این بیماران شامل موارد قطعی و یا مشکوک به بیماری کرونا هستند. همچنین در شبانه روز گذشته ۸ مورد بستری و ۱۳ نفر نیز با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشتیم که طبق آمار تعداد نهایی فوتی های ناشی از این بیماری در این محدوده همان ۲۷ مورد است که به تفکیک شامل ۷ نفر در آبادان، ۱۸ مورد در خرمشهر و دو مورد در شادگان می شود.

فرمانده مقابله با کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان در پایان ضمن تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی و هوشمند، از شهروندان خواست حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir  مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات به تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۳۴۸ مورد، فوت شدگان ۲۷ نفر و ترخیص شدگان نیز ۲۷۱ نفر اعلام شده بود.

 

نظر شما