استاندار خوزستان با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در استان بیان کرد:

کمبود تخت بستری در خوزستان صحت ندارد/ فاصله گذاری اجتماعی در استان به درستی رعایت نشد/ تصمیمات لازم اتخاذ می شود

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۰:۱۱:۱۶
کد خبر: ۹۹۹۹۷۹
کمبود تخت بستری در خوزستان صحت ندارد/ فاصله گذاری اجتماعی در استان به درستی رعایت نشد/ تصمیمات لازم اتخاذ می شود
استاندار خوزستان با بیان اینکه شرایط استان به صورت مدام رصد می شود گفت: خوزستان از ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی و ۱۸۰ تخت ICU برای بستری بیماران مبتلا به کرونا برخوردار است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در استان روند صعودی دارد، اظهارکرد:  تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کمبود تخت بستری در بیمارستان های خوزستان صحت ندارد.

او با اشاره به اینکه در استان خوزستان یک هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد، افزود: از این تعداد ۵۱۰ تخت بیمارستانی اشغال است. همچنین از ۱۸۰ تخت ICU در بیمارستان های استان، تعداد ۱۴۰ تخت مورد استفاده قرار گرفته است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این ظرفیت ها با شیوع کرونا ویروس، در استان ایجاد شد، افزود: در حال حاضر تعداد بیماران سرپایی بیش از موارد نیاز به بستری در خوزستان افزایش پیدا کرده اما اوضاع تحت کنترل دانشگاه های علوم پزشکی است.

رییس شورای سلامت استان بیان کرد: طی سه هفته گذشته میزان مرگ میر ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان به نسبت افراد بهبود یافته از این بیماری کمتر شده و به ۶ درصد رسیده است که این آمار، مراقبت های کادر پزشکی را نشان می دهد.

رییس ستادی استانی مقابله با کرونا ویروس خوزستان با اشاره به افزایش تعداد آزمایشگاه های تشخیص بیماری کرونا در خوزستان به ۶ عدد، اضافه کرد: با افزایش تعداد آزمایشگاه ها، روند بیماریابی در استان سرعت یافته است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی در استان به درستی رعایت نشده است، افزود: از مردم تقاضا داریم فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت رعایت کنند تا میزان افراد آلوده به این ویروس کاهش یابد.

شریعتی با تاکید بر اینکه شرایط استان به صورت مدام رصد می شود، تصریح کرد: آخرین گزارش از روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان گرفته خواهد شد و در صورت نیاز با توجه به شرایط، تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

استاندار خوزستان درپایان بیان کرد: سلامت مردم اولویت ما است و در این راستا هر اقدامی که نیاز باشد انجام می دهیم.

 

 

نظر شما