هشدار درباره اعتیاد زنان در گیلان؛

فعال حقوق زنان: در آینده شاهد نسلی بزهکار و بیمار خواهیم بود

۱۳۹۶/۰۷/۲۱ - ۱۱:۴۸:۰۶
کد خبر: ۶۲۴۰۱۱
فعال حقوق زنان: در آینده شاهد نسلی بزهکار و بیمار خواهیم بود
پریسا پرشاد در خصوص گسترش اعتیاد به مواد مخدر صنعتی در بین مادران هشدار داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این فعال حقوق زنان با تاکید به اینکه اولین آسیب از گرایش زنان به مواد مخدر متوجه کودکان است گفت: بسیاری از زنان کارگر جنسی به علل مختلف به مواد مخدر صنعتی روی آورده اند و این باعث تولد نوزادان معتاد،نوزادان نارس و معلول و حتی ابتلای دیگر کودکان این زنان به مواد مخدر شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و نیروی انتظامی در حوزه اختیاراتشان خوب عمل کرده اند ضرورت دارد که سازمان بهزیستی استان گیلان مسئله کمپ های ترک اعتیاد، خانه های امن و حمایت های پس از ترک را در الویت خود قراردهد.

زمانی حضرت امام (ره) فرمودند: نجات معتاد نجات فرد نیست، نجات جامعه است، این نکته بسیار کلیدی و مهمی است اگر امروز به موضوع اعتیاد زنان در استان گیلان توجه نشود در آینده نزدیک شاهد نسلی بزهکار ،بیمار و معتاد خواهیم بود.

پرشاد خاطر نشان کرد: موضوع کمپ ها نیازمند توجه و حساسیت بیشتری است، برخی از گزارشات حاکی از آن است که کمپی محل داد و ستد کارگران جنسی شده بود و با تعهد در حال حاضر مشغول ادامه کار است ولی گزارشاتی از ورود کمپ به بحث رحم اجاره ای رسیده که این زنگ خطر است.چگونه زنی که هنوز سم زدایی اش کامل نشده باردار می شود و خانواده ای باید پذیرای فرزندی باشند که در رگهایش خون مسموم است؟ این یک موضوع احساسی نیست یک موضوع مرتبط به سلامت جامعه است.

از طرفی اورژانس اجتماعی هم در خصوص زنانی که ترک کرده اند باید با حساسیت بیشتری به ترخیص آنها توجه کند.

در حال حاضر در موضوع مواد مخدر فقط در حوزه نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر شاهد حساسیت و دغدغه هستیم ولی این موضوع نیازمند همت جدی بهزیستی و آموزش و پرورش و سایر نهادها است. در بسیاری از موارد شاهد رفتارهای غیرمسولانه هستیم درست است که فرد معتاد برای بسیاری فاقد جایگاه است اما ما مجبوریم برای حفظ و حراست جامعه به این فرد با حساسیت بیشتری توجه کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز