امیدواریم به‎زودی زنان را در ورزشگاه‎ها ببینیم/ برای اشتغال بانوان روستایی برنامه داریم

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۸:۲۹:۳۱
کد خبر: ۸۷۸۱۸۲
امیدواریم به‎زودی زنان را در ورزشگاه‎ها ببینیم/ برای اشتغال بانوان روستایی برنامه داریم
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: امیدواریم به‎زودی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‎ها باشیم و البته با تدابیر اندیشیده شده، این موضوع تحقق پیدا می‎کند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ معصومه ابتکار روز دوشنبه در آغاز سفر یکروزه خود به خراسان شمالی در فرودگاه بجنورد به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مناسب سازی هایی که در ورزشگاه ها انجام شده، از جمله جداسازی ورودی ها، مسیرها و محل نشستن تماشاگران، به زودی شاهد حضور زنان در ورزشگاه ها خواهیم بود و این وعده وزیر ورزش و جوانان محقق خواهد شد

وی افزود: در نشست هایی که با هواداران داشتیم نیز بر رعایت شروط تاکید شد و با این تفاصیل زنان را در ورزشگاه ها به زودی خواهیم دید

ابتکار گفت: مرحله نخست طرح ملی گفت و گوی خانواده نیز در کشور و استان ها اجرایی شده و اجرای مرحله دوم آن نیز آغاز شده است که این مرحله و همچنین طرح ارتقای تابآوری امسال در کشور اجرا می شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: با توجه به ارزیابی های انجام شده در خصوص تحصیل دانش آموزان، هم اکنون طرح بازماندگان از تحصیل و تحصیل در روستاها نیز پیگیری می شود.

ابتکار افزود: گزارشی در خصوص تحقق ۳۰ درصدی حضور مدیران زن در دولت و استانها نیز در دست تدوین است که آیا این ۳۰ درصد تاکنون اجرایی شده، که این امر در حال پیگیری است و نتیجه آن در هفته دولت نهایی و اعلام خواهد شد.

وی در خصوص مشوق هایی که برای زنان به منظور زادآوری در نظر گرفته شده، نیز اظهار داشت: هم اکنون مرخصی ۹ ماهه و پاس شیر برای زنان برقرار است اما باید این مشوق ها در بخش خصوصی نیز اجرایی شود که هم اکنون پیگیر این موضوع هستیم.

برای اشتغال بانوان روستایی برنامه داریم

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری گفت: ایجاد اشتغال برای بانوان به ویژه بانوان روستایی و سرپرست خانوار از برنامه‌هایی است که با همکاری ادارات کار در استان ها اجرا می‌شود.

معصومه ابتکار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: با توجه به وضعیت جمعیتی استانهایی مانند خراسان شمالی، برنامه ارتقای تاب آوری بانوان به اجرا درآمد که برای تکمیل و استمرار این برنامه در سال آینده نیز قراردادهایی منعقد شده است.

وی افزود: این آمادگی را داریم که امسال به صندوق‌های اعتباری خرد بانوان کمک کنیم و تسهیلات خاصی برای اشتغال بانوان روستایی پیش بینی شده که به‌زودی اعلام می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت موضوع آموزش و مهارت افزایی زنان روستایی را نیز در نظر دارد که بخش رسمی نظام آموزشی آن توسط مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی و کاربردی انجام می شود و همچنین برگزاری کلاس های مهارت افزایی و توسعه کسب و کار با هدف تربیت نیروهای توانمند و افزایش توانمندی در میان زنان در دست اجرا است.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهوری از ارائه ۸ لایحه برای ارتقای حمایت از زنان در مجلس، دولت و قوه قضاییه خبر داد و گفت: قوانین حوزه زنان در کشور مناسب است و البته برخی قوانین باید اصلاح شود و قوانینی نیز اصلاح‌ شده است و هم اکنون قوانین حمایتی خوبی داریم.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری که امروز به استان خراسان شمالی سفر کرده در جمع مدیران و مسئولان سازمان های مردم نهاد مرتبط با حوزه زنان این استان و نیز شورای برنامه ریزی خراسان شمالی حضور یافت.

رونمایی از طرح بانوی آب، بازدید از بند نسوان زندان بجنورد و نیز طرح های اشتغال بانوان در شهرستان های شیروان و فاروج از دیگر برنامه های این سفر یکروزه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز