تا پایان اردیبهشت؛

نیروگاهها برای تولید حداکثری برق در تابستان آماده می شوند

۱۳۹۴/۰۱/۰۵ - ۰۹:۳۸:۰۷
کد خبر: ۲۷۳۷۰۸
نیروگاهها برای تولید حداکثری برق در تابستان آماده می شوند
با تلاش‌های شبانه‌روزی، تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال عملیات تعمیر واحدهای نیروگاهی به پایان برسد تا نیروگاه‌ها برای تولید حداکثری برق در تابستان 94 آماده شوند.

 

 مدیرکل دفتر فنی شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از آغاز عملیات تعمیر حدود چهارهزار مگاوات از ظرفیت نیروگاهی کشور در ایام نوروز امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از پاون، مهندس "غلامرضا مهرداد" با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس برنامه زمان‌بندی تعمیر نیروگاهی٬ تعمیر برخی از نیروگاه‌ها در ایام نوروز انجام می‌شود و افزون‌بر نیروگاه‌هایی که عملیات تعمیر و نگهداری آنها از پیش از سال 94 آغاز شده است٬ حدود چهارهزار مگاوات دیگر از ظرفیت نیروگاهی کشور در نوروز 94 به برنامه تعمیر افزوده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه تمام تجهیزات سنگین نیروگاهی پیش از 20 اسفندماه 93 از نیروگاه مبدا در سراسر کشور حمل شده و طبق برنامه تا پیش از 25 اسفندماه به شرکت تعمیرات نیروگاهی رسیده‌اند.

وی یادآور شد: به‌دلیل حجم زیاد تردد در راه‌های کشور در ایام نوروز، یک‌سری محدودیت‌ها برای تردد وسایل نقلیه سنگین در برخی محورها از 25 اسفندماه اعمال می‌شود که براساس آن، امکان حمل تجهیزات سنگین نیروگاهی وجود ندارد و بر همین اساس، مجبور هستیم تجهیزات سنگین نیروگاهی را تا پیش از 25 اسفندماه به شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران حمل کنیم.

مهرداد با بیان اینکه با حمل به‌موقع تجهیزات سنگین نیروگاهی، کار تعمیر و نگهداری قطعه‌ها در ایام نوروز در حال انجام است، گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران در شرکت تعمیرات نیروگاهی و نیروگاه‌های کشور، بالاترین حجم تعمیر نیروگاهی در نوروز صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، عملیات تعمیر حدود چهارهزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در نوروز 94 آغاز می‌شود و این به‌غیر از نیروگاه‌هایی است که پیش از سال 94 عملیات تعمیر آنها آغاز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی، تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال عملیات تعمیر واحدهای نیروگاهی به پایان برسد تا نیروگاه‌ها برای تولید حداکثری برق در تابستان 94 آماده شوند.

 

نظر شما