استاندار گیلان:

حضور آحاد مردم در انتخابات، نشان دهنده همبستگی ملی است

۱۳۹۴/۱۲/۰۶ - ۱۰:۴۷:۴۶
کد خبر: ۳۷۷۴۰۵
حضور آحاد مردم در انتخابات، نشان دهنده همبستگی ملی است
استاندار گیلان با دعوت از تمامی اقشار ملت برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، این حضور را نشان دهنده همبستگی ملی و امید به آینده کشور عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، محمدعلی نجفی چهارشنبه شب در گفت وگویی تلفنی که به صورت زنده از سیمای مرکز گیلان شبکه باران پخش می شد، افزود: حدود 40 هزار در استان در بخش های اجرایی، نظارتی، بازرسی ،حفاظت، صیانت و ... در برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری فعالیت می کنند. 
وی با اشاره به پیش بینی دو هزار و 508 شعبه اخذ رأی و پنج هزار و 16 صندوق اخذ رأی در استان ادامه داد: یک شعبه نیز برای اقلیت های مذهبی در حوزه انتخابیه بندرانزلی پیش بینی شده است. 
دکتر نجفی خاطرنشان کرد: امکانات لازم در تمامی زمینه ها از جمله سخت افزاری، فناوری، تعرفه، میزان صندوق ها، شعبات و ناظرین، نمایندگان فرماندار، بخشدار، ستادهای اجرایی و نظارت فراهم شده است. 
وی گفت: هفت نامزد برای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و تا زمان حاضر، 184 نامزد برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در میدان رقابت انتخاباتی حضور دارند. 
 
* تمهیدات برگزاری انتخابات از خردادماه اندیشیده شد 
نجفی با اشاره به فراهم کردن تمهیدات برگزاری انتخابات از خردادماه با اعطای حکم به رئیس ستاد انتخابات و برگزاری جلسه های متعدد تصریح کرد: شرایطی را در این حدود 9 ماه در استان فراهم کرده ایم که شاهد انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم باشیم. 
وی بیان کرد: بسترسازی زمینه حضور مردم در انتخابات در استان انجام شده که می توان به فعالیت احزاب، گروه های سیاسی، سازمان های مردم نهاد و حضور سخنران های ملی و کشوری برای گرم تر کردن فضای انتخابات اشاره کرد. 
 
* نامزدها و هوادارانشان، اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند 
وی در بخش دیگری از سخنانش زمان پایان یافتن تبلیغات نامزدهای انتخابات را ساعت هشت صبح امروز (پنجشنبه) ذکر و بیان کرد: در زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی، حضور پرشوری را در مردم شاهد بودیم و در حال حاضر نیز انتظار داریم نامزدها و هوادارانشان، همچنان اخلاق انتخاباتی و قانون را رعایت کنند. 
دکتر نجفی از تمامی داوطلبان چه تایید صلاحیت نشدگان و چه تایید صلاحیت شدگان برای رعایت اخلاق انتخاباتی و رعایت تبلیغات بر اساس قانون قدردانی و اضافه کرد: ما در این دوره، کمتر شاهد تخلف بوده ایم و تخلفاتی هم گه گزارش شده، از طریق قانون پیگیری می شود در هر حال، این دوره تخلفات نسبت به دوره های گذشته کمتر بوده است. 
 
 
* اهمیت انتخابات در ایران اسلامی پس از پیروزی دیپلماسی هسته ای 
وی با اشاره به موفقیت دیپلماسی هسته ای جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امروز بعد از موفقیت هایی که در عرصه جهانی شکل گرفته و نگاهی که دنیا به جمهوری اسلامی بعد از این موضوع دارد، انتخابات دارای اهمیت بسیاری است. 
نجفی حضور مردم در انتخابات و پای صندوق های اخذ رای را نشان دهنده اقتدار و وحدت ملی، همبستگی عمومی و امید به آینده کشور خواند و افزود: امیدواریم مردم با حضور حداکثری، بهترین افراد را برای نمایندگی خود در خانه ملت انتخاب کنند. 
وی یادآور شد: مردم ایران ثابت کرده اند که در هرجایی که نیاز باشد، در تمامی صحنه های انقلاب چه راهپیمایی ها ، عرصه های سیاسی و نظامی و ... حضور می یابند. 
دکتر نجفی با بیان اینکه دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم از شرکت در انتخابات است، ادامه داد: کشورهای استکباری از آغازین روزهای انقلاب و حتی پس از تایید جمهوری اسلامی با رای ملت، به دنبال زیر سوال بردن اصل انقلاب بودند، اما امروز پس از 37 سال، انقلاب اسلامی مقاوم‌تر و مستحکم‌تر از همیشه است و ایران تنها کشور امن منطقه محسوب می‌شود لذا حفظ این عزت و اقتدار، حضور قوی مردم در پای صندوق‌های رای را می‌طلبد؛ البته ملت ایران بارها ثابت کرده‌اند که در همه صحنه‌های انقلاب نقش‌آفرین هستند.
استاندار گیلان اظهار کرد: خوشبختانه جمهوریت و اسلامیت انقلاب اسلامی از روز ولادت انقلاب شکل گرفته و امام (ره) بعد از 47 روز پس از پیروزی انقلاب، بحث رفراندوم را مطرح کردند و همواره حضور مردم را در تمامی صحنه شاهد بوده ایم. 
 
 
* پیروز انتخابات، مردم هستند 
وی تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان را یک میلیون و 861 هزار و 370 نفر اعلام و بیان کرد : 78هزار نفر از این تعداد، رای اولی هستند که یعنی هفتم اسفندماه جاری، به 18 سال می رسند. 
وی تصریح کرد: باتوجه به رویکرد دولت و توصیه های مقام معظم رهبری، باید کسانی وارد مجلس شوند که کارآمد باشند و اندیشه های ملی، منطقه ای و بین المللی را نیز درک کنند و حافظ نظام جمهوری اسلامی باشند. 
نجفی با بیان این که آنچه که برای ما اهمیت دارد حضور حداکثری مردم است، تصریح کرد: هرکس انتخاب شود، پیروزی از آن مردم است. 
وی با بیان اینکه ما جزو استان های امن هستیم، تصریح کرد: انتخابات را با امنیت کامل و نه با امنیتی کردن انتخابات، برگزار می کنیم و به مردم اطمینان می دهیم که حافظ تک تک رأی شان هستیم. 
استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، دارای 11 حوزه انتخابیه ، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری است. 
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه جاری برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز