در مراسمی با حضور معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان؛

برترین های آموزش ورزش کشور انتخاب شدند

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۲۰:۳۳:۴۴
کد خبر: ۴۸۲۶۹۸
برترین های آموزش ورزش کشور انتخاب شدند
معاون فرهنگی ،آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت آموزش در عرصه ورزش ،اظهار داشت: تا آموزش های کار آمد ،روز آمد و اثر بخش در عرصه ورزش نباشد توفیقی نخواهیم داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی در سمینار تجلیل از برترین های آموزش ورزش کشور که بعد از ظهر دوشنبه در هتل المپیک برگزار شد، موضوع آموزش در وزارت ورزش و جوانان را موضوع متوقف شده عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با نگاه ویژه و برنامه ریزی یک تیم مدیرتی خوب، توفیقات مهمی به دست آمد هرچند که با شرایط مطلوب فاصله داریم.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به اهمیت ورزش همگانی که با سلامتی آحاد مختلف جامعه ارتباط مستقیمی دارد، نقش آموزش را مورد توجه قرار داد و توضیح داد: در قالب وظیفه و مسئولیت اجتماعی باید همگان را با ورزش آشنا و تشویق کنیم و شرایط را برای ورزش همگانی فراهم کنیم ، چرا که هرچه تعداد ورزشکاران یک جامعه بیشتر باشند میزان سلامتی آنها بیشتر و از جامعه سالم تری برخوردار خواهیم بود.
عبدالحمید احمدی به مشارکت 20 درصدی مردم در برنامه های ورزش همگانی اشاره و تاکید کرد: این آمار باید رشد بیشتری داشته باشد تا به میزان چهل تا پنجاه درصد برسد که تحقق این مهم در گرو آموز است.
به گفته معاون فرهنگی،آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، تا آموزشهای کارآمد، روزآمد و اثر بخش نباشد توفیقی در عرصه ورزش بوجود نخواهد آمد.
معاون وزیر ورزش و جوانان، آموزش را در ابعاد ورزش قهرمانی نیز مهم برشمرد و تصریح کرد: در رویدادهای چند رشته ای مانند بازیهای المپیک و بازیهای آسیایی بین آموزش های اثربخش و جایگاه کشورها در رده بندی مدالها ارتباط معناداری وجود دارد.
عبدالحمید احمدی ابراز امیدواری کرد که با همکاری فدراسیونها و ادارات کل ورزش و جوانان استانها با ارتقا کیفیت آموزش و بهره گیری از ظرفیت مراکز علمی و پژوهشی شرایط آموزشی کشور به سمت مطلوب پیش رود.
در این سمینار از نظام نامه جامع آموزش ورزش کشور رونمایی شد.
افشین ملایی مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان نیز دقایقی پیرامون ارتقا فرآیند آموزشی در عرصه ورزش که طی دو سال و نیم گذشته صورت گرفته گزارشی ارائه داد.
در پایان سمینار از برترینهای آموزش ورزش کشور تجلیل به عمل آمد.
ادارات کل ورزش و جوانان استانهای اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس در بخش استانهای برخوردار ؛ استانهای یزد، زنجان و کرمان در بخش نیمه برخوردار همچنین استانها چهارمحال بختیاری، سمنان و هرمزگان در بخش استانهای کم برخوردار به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.
فدراسیونهای بسکتبال، پزشکی ورزشی همچنین نجات غریق و کونگ فو به ترتیب به عنوان فدراسیونهای برتر در ارزیابی عملکرد آموزشی سال 94 مورد تقدیر واقع شدند.
فدراسیون والیبال در بخش بیشترین توزیع آموزشی، فدراسیون همگانی در بخش بیشترین برگزاری دوره آموزشی، فدراسیون کبدی در تولید محتوای آموزشی ،فدراسیون باستانی در حوزه آموزش عمومی ،فدراسیون شطرنج در نظارت و اثربخشی دوره های آموزشی ،فدراسیونهای وشو و اسکیت در استقرار چرخه استاندارد آموزشی رتبه برتر را بدست آوردند که از روسای فدراسیون ها ی برتر تجلیل به عمل آمد.
کارشناس برتر آموزش در فدراسیونهای ورزشی از فدراسیون روستایی و عشایری ،مدرس برتر در فدراسیونهای ورزشی از فدراسیون کونگ فو انتخاب شدند.
رییس فدراسیون برتر در زمینه فعالیت آموزشی : فدراسیون سوارکاری، کارشناس برتر آموزش در ادارات کل ورزش و جوانان از استان آذربایجان غربی، کارشناس برتر آموزش در هیات های استانی از آذربایجان غربی ، مدرس برتر در ادارات کل ورزش و جوانان استانها از استان مازندران، مدیرکل برتر استان در زمینه فعالیت های آموزشی : مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام انتخاب و از آنها در این سمینار تقدیر شد.
همچنین استان همدان ، رتبه اول در مراکز علمی کاربردی ادارات کل و فدراسیون های ورزشی و حمایت از مراکز آموزش علمی کاربردی و فدراسیون تکواندو نیز فدراسیون برتر در حمایت از مراکز آموزشی علمی کاربردی انتخاب و از آنها تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز