رپرتاژ؛

مؤسسه خیریه سید محمد حسین رضوی و توجه به مسئولیتهای اجتماعی

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۲:۳۷:۵۲
کد خبر: ۸۵۰۸۹۰
موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی در تاریخ 1395/02/13به شماره ثبت 38499توسط خانم سیده نسترن رضوی به منظور حمایت از جوانان مبتلا به سرطان رده سنی 16-30سال تاسیس شده است.

 هدف اصلی این مؤسسه کمک مالی به بیماران مبتلا به سرطان اعم از تهیه دارو و تامین بخشی از هزینه های مختلف دارویی، ایاب و ذهاب، اقامت موقت بیمار و همراهانش ، آموزش ،اطلاع رسانی و اجرای برنامه های متنوع و شاد می باشد. خیریه محمد حسین در بخش هیئت مدیره و هیئت امنا موسسه ، از حمایت ها و همکاری پزشکان برجسته کشور، جناب آقای دکتر سید محسن رضوی رئیس بخش آنکولوژی بیمارستان فیروزگر و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و جناب آقای دکتر عباس حاجی فتحعلی رئیس بخش مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان آیتا... طالقانی و جناب آقای دکتر بابک سلیمی آنکولوژیست بیمارستان مسیح دانشوری بهره می برد .

یکی از اقدامات  این مؤسسه برای جوانان مبتلا به سرطان کشف استعدادهای آنها و حمایت از آنها برای شکوفاییشان است. این مؤسسه مانند یک همراه واقعی در راه پرتلاطم درمان صمیمانه همراه بیماران است. مسئولان این مؤسسه آگاهی دارند که این بیماران برای درمان به حمایت روانینیاز دارند.

نام این موسسه برگرفته از نام «محمد حسین » برادر خانم رضوی، مدیر عامل مؤسسه، می باشد که پس از ابتلا به بیماری سرطان به آسمان پر کشیده اند. این مؤسسه خیریه افراد سلامت جامعه را به انجام مسئولیت اجتماعیشان در قبال افراد بیمار و به ویژه جوانان مبتلا به سرطاندعوت میکند.

برگزاری جشن یک قدم تا زندگی در مؤسسه خیریه محمد حسین رضوی مؤسسه خیریه سید محمد حسین رضوی به مناسبت روز بیماریهای خاص و صعب العلاج اقدام به برگزاری مراسم جشن گلریزان با هدف تأمین هزینه های درمان جوانان ۱۶تا ۳۰سال مبتلا به سرطان کرده است.

محفل یک قدم تا زندگی با حضور دکتر جمالی (مدیر کل سازمانهای مردم نهاد وزارت بهداشت)، دکتر سالک (مدیر کل مشارکتهای اجتماعی وزارت ورزش و جوانان) و دکتر پاشا بیش از پیش گرم شد.

این مؤسسه در جشن یک قدم تا زندگی افتخار داشته است که میزبان مهمانان گرانقدری چون سرکارخانم مرجانه گلچین، جناب آقای سعید رضایی و پرویز برومند و دیگر هنرمندان و ورزشکاران کشورمان باشد.

همچنین، توانمندی نیما کرمی و فرشید فهیم که مجریان این برنامه بودند، لذت شرکت در این مراسمرا برای حضار دو چندان کرد.

سرکار خانم مرجانه گلچین، بازیگر سینما و تلویزیون، بیش از یک سال است که با این مؤسسه آشنا شده اظهار کرد که «آشنایی من با بیماری سرطان از این موسسه آغاز شده است. از زمان مراجعه به این مؤسسه حالم خیلی خوب شده است و حرفی که میزنم شعار نیست و خیلی چیزها یاد گرفته ام.»

وی ضمن ابراز خرسندی از همکاری با این موسسه و شرکت در جشن یک قدم تا زندگی گفت: «دیدن این همه انگیزه، این همه زندگی و این همه تلاش برای زنده ماندن و خوب شدن واقعاً ستودنی است.»

مرجانه گلچین با جملهی ارزشمندی خطاب به مدیر عامل مؤسسه بیانات خود را به اتمام رسانیده و گفت: «من امشب خانم رضوی را مانند گلی دیدم که جوانان پروانهوار دور او میچرخیدند و این اوج اتفاقی است که میتواند برای یک مؤسسه خیریه سرطان بیافتد.»

وی امیدوار است از چنین انجمنهایی حمایت بیشتری شود و معتقد است با کمک خیرین است که چراغ این مؤسسه روشن میماند.

پرویز برومند، بازیکن پیشکسوت فوتبال، ضمن اینکه اظهار کرد پیش از این نیز در موسسات خیریه همکاری داشته است درباره احساسش از شرکت در این مراسم گفت: «احساس خیلی خوبی دارم جاهایی در ماه مبارک رمضان هستند که میتوانیم بیاییم و کسانی را ببینیم که دل جوانان را شاد میکنند.»

پرویز برومند نیز جمله ای به عنوان یک هدیه ارزشمند خطاب به این مؤسسه گفت: «واقعاً خوشحالم در کشوری زندگی میکنم که این جمله آدمها روز به روز دارند بیشتر میشوند.»

سعید رضایی، مربی تیم ملی والیبال ایران، نیز اظهار کرد تا به حال با گروههای خیریه دیگری همکاری کرده است، اما نخستین بار است که در خیریه سرطان همکاری میکند. وی گفت: «خوشبختانه، الان با آشنایی که با این گروه پیدا کردم، انگیزه بسیار زیادی برای حضورم دارم.»

وی با ابراز خوشحالی از حضور در جشن یک قدم تا زندگی و درباره احساسش از همکاری با این مؤسسه گفت: «بگذارید از حال و هوای دفعه دومی که با این مجموعه بودم بگویم. یادم میآید وقتی که از این جا خارج شدم در کل مسیر درباره این که هر کدام از ما چقدر مسئولیت داریم و فراموش میکنیم با خودم حرف میزدم. حضورمان در این مراسمها باعث میشود که این مسئولیتها را به یادمان بیاورد.»

سعید رضایی هم جمله ای به عنوان یک هدیه ارزشمند خطاب به این مؤسسه گفت: «من مؤسسه های خیریه زیادی رفتهام، اما این مؤسسه صادقانه بودن، بیآلایش بودن و صمیمانه بودنش به من این نوید را داد که خودم بتوانم به این مؤسسه کمک کنم؛ مؤسسهای که واقعاً دوستانه و مردمی دارد اداره میشود.»

سرکار خانم فهیمه فرج الهی، از اعضای هیئت مدیره مؤسسه خیریه محمد حسین رضوی، از دلیل شروع همکاری خودش با این مؤسسه میگوید: «خانم رضوی دو سه ماه بعد از فوت محمد حسین با من تماس گرفتند و گفتند که میخواهند یک کار خیر برای محمد حسین بکنند. ما کار کمک به بیماران را از دنیای مجازی شروع کردیم. کار گستردهتر شد و شکل گرفت و تک محوری شد و به حمایت از جوانان مبتلا به سرطان سن 16تا 30سال منتهی شد.»

وی درباره ارزش این مؤسسه و تفاوت آن با مؤسسههای خیریه دیگر گفت: «بزرگترین ارزشی که میتوانم آن را معجزه بنامم، تغییر و تحول روحی و روانی است که تک تک جوانان با حمایت خانم رضوی پیدا کرده اند.»

درخواست وی از جامعه این است: «اول از همه این که دیدشان به این بیماری به این معنا نباشد که سرطان پایان زندگی است. با ایمان میتوانم بگویم که برای برخی سرطان شروع زندگی هم بوده است و آنها را وارد یک دنیای دیگر کرده است. درخواستم این است که مردم حمایت مالی بیشتری از این بیماران بکنند و در رسیدن اهداف مؤسسه همیار مؤسسه باشند.»

نقطه اوج این جشن، اجرای بینظیر ماهور، یکی از جوانان در حال درمان خانه محمد حسین، در کنار اساتید بزرگی چون مهدی قاسمی و حسین رضایی نیا، نوازنده دف گروه استاد شجریان، بود. ماهور یکی از استعدادهایی است که توانسته است با کمک این مؤسسه خودش را پیدا کند. افراد و شرکتهایی نیز به عنوان حامی و اسپانسر تمام قد کنار مؤسسه خیریه سید محمد حسین رضوی ایستادهاند که از آن جمله میتوان: مجموعه زنجیره ای آیس پک با مدیریت آقای بابک بختیاری،شرکت ساعت Ared-vipبا مدیریت آقای شهروز فتاحی، شرکت یگانه سام طب پارسیانبا مدیریت خانم مریم یگانه، مجموعه ورزشی پاد با مدیریت خانم مهندس مشتاق و دکتر معین شیرازی، مرکز همایشهای بینالمللی رایزن با مدیریت آقای انصاری، تشریفات قریشی، فدراسیون سوارکاری جمهوی اسلامی ایران، شرکت لوگو نگار، موسسه حقوقی عدالت کهن اهورا، یوگای خنده کای-کبیر ،گروه بانو بال با مدیریت خانم فرناز صادقنیا ، سرای محله ولیعصر با مدیریت آقای خادمی و هنرکده گندم به مدیریت نسرین اکبری را نام برد و همچنین گروه همسرایان امید به سرپرستی استاد مهدی قاسمی که همیشه همراه و حامی موسسه بوده اند.

هدایای جشن گلریزان برای کمک به خیریه سرطان در این جشن گلریزان یکی از تابلو فرشهایی که آقای عظیم زاده به جوانان موسسه هدیه داد بودند به فروش رفت. همچنین، یک دست لباس ورزشی با امضای سعید معروف( کاپیتان تیم ملی والیبال) به فروش رسید و سپس به یکی از جوانان مؤسسه هدیه داده شد.

خانم پریسا طالع زاده نیز چندین تابلوی نفیس و ارزشمند از لندن به این موسسه هدیه دادند و مهسا قاسمی نیز تابلوهای نفیس و ارزشمندی را به این مؤسسه پیشکش کرد .

WhatsApp Image 2019-05-25 at 21.44.52

WhatsApp Image 2019-05-25 at 21.44.49

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز