تقدیر از یک عمر زندگی هنری برای کودکان/تجلیل از مریم سعادت و مهین جواهریان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۶:۰۱:۳۴
کد خبر: ۸۸۸۳۳۹
تقدیر از یک عمر زندگی هنری برای کودکان/تجلیل از مریم سعادت و مهین جواهریان برگزار شد
مراسم بزرگداشت مریم سعادت و مهین جواهریان، دو هنرمند حوزه کودک و نوجوان با اجرای مجیدقناد در سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،سالن سیتی سنتر اصفهان مملو از هنرمندان و کودکانی بود که برای تقدیر از عروسگردان زی زی گولو، مریم سعادت و همچنین مهین جواهریان،هنرمند مطرح انیمیشن به این سالن آمده بودند.

در ابتدای این مراسم لیلی رشیدی، به روی صحنه آمد و گفت:در «قصه‌های تابه‌تا» خانم سعادت نقش اعظم خانم را بازی می‌کردند و پس از پایان نقش عروسک‌گردان زی‌زی گولو می‌شدند و این تفاوت آنی نقش‌ها برای من بسیار جذاب و شیرین بود. این لحظات شیرین هرگز از یاد من نمی‌روند و امیدوارم ایشان سال‌های سال در حوزه کودکان و نوجوانان کار کنند. از ته دل افتخار می‌کنم که در مراسم بزرگداشت خانم مریم سعادت هستم، من افتخار این را داشتم که همیشه در کنار ایشان باشم، وقتی بازیگر بودند کنارشان بودم، وقتی کارگردان بودند در کنارشان بودم و وقتی عروسک‌گردان بودند هم کنارشان حضور داشتم.

وی ادامه داد: ایشان همواره دوست خوبی برای من بوده و هستند و در خیلی از لحظات مهم زندگی در کنارم بودند و من با راهنمایی‌های ایشان پیش رفتم. خانم سعادت همیشه به من کمک کردند و در تمام نقش‌ها بسیار عالی بازی کردند.

مریم سعادت پس از حضور روی صحنه گفت:من واقعا خودم را در خور این همه تعریف نمی‌دانم، اینکه آدم سنش بالا می‌رود به معنای بیشتر شدن تجربه‌اش نیست، بلکه باید با فعالیت‌ها و کارهایش نشان دهد که تجربه بالایی دارد. من خودم را شایسته تقدیر نمی‌دانم و این مراسم را خسته نباشید برای 40 سال کار می‌دانم.

همچنین مهین جواهریان گفت: خیلی طبیعی است که هیجان هر شخصی در چنین لحظاتی زیاد باشد و ببخشید اگر خوب حرف نزدم، ما که کارمان انیمیشن است زیاد اهل حرف زدن نیستیم. فارغ از تعارف، می‌خواهم از بانیان این جشنواره، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان تشکر کنم. ما می‌دانیم که کشور در شرایط سختی است و برگزاری جشنواره در این شرایط واقعا باارزش است.  

وی ادامه داد: ما واقعا برای بچه‌های سرزمین‌مان با عشق کار کردیم، عاشقشان هستیم و دوست داریم که همواره برایشان کار کنیم. از همه دوستان و همچنین همسرم بسیار متشکرم. وقتی فیلم‌هایم پیش بچه‌های زلزله‌زده و سیل‌زده و نقاط محروم به نمایش درآمد، خیلی برایم دلپذیر بود، همچنین شنیدم که یکی از فیلم‌های من که 10 سال پیش ساختم برای بچه‌های ناتوان به نمایش درآمده و آن بچه‌ها با دیدن فیلم من شروع به حرکت و شادی کردند و این ها برایم ارزشمند است.

درادامه مراسم علیرضا تابش،دبیر سی و دومین جشنواره فیلم کودک گفت: بسیار خوشحال شدم که فرصتی برای جوانان پیش آمد تا قدر این دو بزرگوار را بدانند و با آن‌ها آشنا شوند.

وی ادامه داد: خانم سعادت و جواهریان هر دو مولفه اساسی‌شان این بود که زندگی‌شان را وقف کودکان و تولید آثار هنری برای آن‌ها کردند، هر دو به ایران عشق می‌ورزند و این مسئله در آثارشان متبلور است و ما این ویژگی را بسیار قدر می‌دانیم. خانم جواهریان خیلی ممنونیم که در همه آثار شما هویت ایرانی، رنگ، طعم و عطر ایران دیده می‌شود. خانم جواهریان از هنرمندان زن پیشروی ایران است که آثارشان در جشنواره‌های جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر جشنواره درباره سعادت نیز گفت: خانم سعادت هم در صداپیشگی، عروسک گردانی، بازیگری و … هنرمند محبوب ایران و مادر مهربانی هستند که خاطرات بسیاری از خود برای کودکان و نوجوانان به جا گذاشتند. جالب است که وقتی با ایشان صحبت می‌کردم می‌گفتند برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی به نقاط مختلف ایران سفر می‌کنند و شاید در همین جلسه شاگردن اصفهانی ایشان هم آمدند تا از استاد خود قدردانی کنند. ما افتخار داریم که جشنواره امسال با نام شما بزرگان برگزار شد و فرصتی در اختیار قرار گرفت تا اقدامات ارزشمند شما را در حوزه کودک و نوجوان به نسل امروز معرفی کنیم.

سپس پیام ویدئویی مرضیه برومند برای مریم سعادت پخش شد و وی خطاب به دوست و همکار قدیمی خود گفت: مریم سعادت عزیز، دوست قدیمی من، حیف که در کنارت نیستم تا در آغوشت بگیرم، برای همه کارهایی که برای کودکان انجام دادی، عروسک‌های زیبایی که طراحی کردی و … برای یک عمر عشق و علاقه‌ای که به کودکان داشتی و برای آن‌ها فعالیت کردی.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز