یک اقتصاددان مطرح کرد:

جلسه رئیس‌جمهور با اقتصاددانان مطلوب بود/ برگزاری جلسات اقتصادی به دولت کمک خواهد کرد

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۵:۳۵:۴۸
کد خبر: ۷۶۷۴۲۲
جلسه رئیس‌جمهور با اقتصاددانان مطلوب بود/ برگزاری جلسات اقتصادی به دولت کمک خواهد کرد
یک اقتصاددان درباره دیدار با رئیس جمهور گفت: اقتصاددانان از طیف های مختلفی در این جلسه حضور داشتند و نظراتی که مطرح کردند، همه ابعاد را پوشش می‌داد.

«سهراب دل انگیزان»، اقتصاددان و استاد دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در مورد دیدار اقتصاددانان با رئیس جمهور اظهار کرد: این جلسات نه تنها در اقتصاد بلکه باید در طیف های دیگر هم برگزار شود و از پتانسیل های دانشمندان و کاردانان رشته های دیگر مانند علوم سیاسی و اجتماعی، استفاده شود. در حال حاضر بیشترین مشکل روزمره کشور اقتصاد است بنابراین این جلسه با اقتصاددانان گذاشته شد. اقتصاددانان مطرح و صاحب نامی در جلسه بودند و پیشنهادهای مهمی را ارائه دادند. در کل می توان نتیجه این جلسه را مطلوب ارزیابی کرد.

وی بیان کرد: پیشنهاد اقتصاددانان در این جلسه به رئیس جمهور و هیئت دولت تشکیل «شورای مشاوران اقتصادی ریاست جمهوری» بود.

دل انگیزان بیان کرد: به نظرمن، باید در این شورا از همه طیف های فکری حضور داشته باشند و در ذیل این شورا کمیته های تخصصی تشکیل شود. همچنین در کمیته های تخصصی علاوه بر اقتصاددان از اعضای مجری سازمان ها، مطلعین و بخش خصوصی هم  دعوت شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: درباره مشکلات اقتصاد ایران باید مساله شناسی شود. اگر مسائل اقتصادی مساله شناسی شود راهکار ها مشخص تر و دقیق تر خواهند شد و در عین حال با روش های منطقی تری می توان مسائل را بررسی و واکاوی کرد و برای آنها راهکار گذاشت.

وی تصریح کرد: «شورای مشاوران ریاست جمهوری» نظر مشورتی خود را در قالب پاسخ های مشخص به رئیس جمهور ارائه می دهد و رئیس جمهور تصمیم می گیرد که از این نظرها استفاده کند یا خیر. این شورا وظیفه خود می داند که در همه موضوعات اقتصادی خصوصا موضوعات بحرانی مانند، پول، بانکداری و ارز که اصلی ترین مسائل فعلی کشور هستند از یک طرف و موضوعات بازار کار، بیکاری، اشتغال یا موضوعات حوزه سرمایه، جذب سرمایه، انباشت سرمایه و سرمایه گذاری راهکار ارائه بدهد.

وی در ادامه اضافه کرد: شورا این موضوعات را مساله شناسی کرده و در کنار چند تحلیل و سیاست مناسب، به رئیس جمهور ارائه بدهد تا ایشان در انتخاب خود با محدودیت مواجه نشود و همیشه برای انتخاب کردن گزینه ای داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که پیشنهادهای مطرح شده از طرف اقتصادانان بیشتر جنبه علمی داشت یا اجرایی گفت: پیشنهاد های مطرح شده هر دو جنبه علمی و اجرایی را در بر می‌گرفت. اقتصاددانان از طیف های مختلفی در این جلسه حضور داشتند و نظراتی که مطرح کردند، همه ابعاد را پوشش می‌داد.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: نکته اساسی این است که در یک جلسه سه ساعته نمی توان راهکار های پخته، تخصصی و مشخصی ارائه داد اما جمع بندی ها نشان داد که توجه کردن به نظرات افراد می تواند برای دولت بسیار مفید باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز