عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:

واکسن آنفلوآنزا از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی‌کند/ افزایش مرگ و میر، باعث سقوط روحیه کادر درمان می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۰:۰۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۴۶۳۵
واکسن آنفلوآنزا از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی‌کند/ افزایش مرگ و میر، باعث سقوط روحیه کادر درمان می‌شود
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر افزایش آمار مراجعین به مراکز درمانی و افزایش آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس، کادر درمان را «در آستانه سقوط» عنوان کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر محمدرضا صالحی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو کمیته کشوری آنفلوانزا در گفت و گو با برنامه «تهران کلینیک» رادیو تهران با اشاره به روند رو به افزایش آمار مرگ و میر در ده روز گذشته گفت: در سطح شهر تهران، کادر درمان با افزایش پنج برابری مراجعین به مراکز درمانی مواجه بوده‌اند. ویزیت بیماران و درمان آن‌ها وظیفه ذاتی ماست اما تعداد بالای بیماران با شرایط وخیم با افزایش آمار مرگ و میر همراه شده است.

وی افزود: روزانه از یک سو آمار مرگ و میر و از سویی دیگر تعداد بالای مراجعین باعث شده که تیم درمان کم کم و بعد از گذشت چندین ماه با سقوط مواجه شوند. همین رویه باعث می‌شود که نبود روحیه در کادر درمان به مراتب باعث افزایش آمار کشته‌های ویروس کووید 19 شود.

وی با درخواست از همه مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم که در رفتار برای مقابله با کووید 19 به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند. از مسئولین وزارت بهداشت هم خواهش می‌کنیم که با بازنگری در تصمیمات شش ماه گذشته، برای مقابله با افزایش آمار قربانیان ویروس، گام بردارند.

دکتر صالحی ضمن درخواست برای اعمال محدودیت‌ها برای کنترل ویروس نیز عنوان کرد: امیدواریم اعمال محدودیت‌ها باعث شود که با برنامه‌ریزی منعطف‌تری پیش برویم  به طوریکه برنامه‌ریزی ما برای آمار قربانیان 100 نفر با 200 نفر تفاوت داشته باشد. همکاران ما در حوزه بهداشت عمومی هم باید مباحث مربوط به حمل و نقل عمومی و تجمعات را مد نظر قرار بدهند. در شهر تهران امیدوار هستیم با تصمیمات عملیاتی‌تر، تاخیر به وجود آمده برای کنترل ویروس را جبران کنیم.

واکسن آنفلوانزا از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی‌کند

دکتر صالحی، عضو کمیته کشوری آنفلوانزا در ادامه گفت و گو با بیان چند نکته مهم در خصوص واکسن آنفلوانزا اظهار داشت: چند مساله مهم برای واکسیناسیون آنفلوانزا وجود دارد. مساله حائز اهمیت این است که واکسن آنفلوانزا مصونیتی برای کووید 19 ایجاد نمی‌کند و نباید اینطور تصور کرد که این واکسن از ابتلا به کووید 19 پیشگیری می‌کند. تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه افراد از جمله افراد بالغ بدون بیماری زمینه‌ای واجب نیست و تنها برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کهنسالان و سایر گروه‌های پرخطر الزامی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز