عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:

درمان قطعی کرونا به سادگی نیست

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۳۷۱۸
درمان قطعی کرونا به سادگی نیست
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص عفونی در خصوص اخبار منتشر شده در زمینه کشف داروی قطعی بیماری کرونا در ایران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص عفونی در گفت و گو با برنامه رادیویی «تهران کلینیک» رادیو تهران گفت: کشف داروی قطعی در هیچ یک از جلسات کمیته علمی کرونا مطرح نشده است. برای اینکه دارویی به قطع برای استفاده به عنوان داروی قطعی کرونا استفاده شود، نیاز به طی کردن روندهای خاصی است و امکانات پژوهشی ویژه‌ای را می‌طلبد. ارائه درمان قطعی به آسانی نیست و هر کسی نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد. حتی کسی که این خبر به نقل از او منتشر شده نیز عنوان کرده که این دارو، داروی کمکی است.

این متخصص عفونی در همین خصوص افزود: اصحاب رسانه در پخش اخبار نقش ویژه و بسزایی دارند و باید بدانند که در این دوره حساس که انتشار خبر حسایسیت‌های بسیاری را در پی دارد، باید مطبوعات و اصحاب رسانه از صحت و سقم اخبار مطمئن شده و سپس اقدام به انتشار آن در سطح عمومی بکنند.

مردانی با اشاره به پیشنهاد تعطیلی 3-2 هفته‌ای شهر تهران نیز تشریح کرد: روز گذشته، دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت پیشنهاد تعطیلی 3-2 هفته‌ای شهر تهران را مطرح کردند که امروز قرار است در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آن بحث و بررسی‌های لازم صورت بگیرد. شهر تهران به مرحله نگران کننده‌ای رسیده است و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر تهران با توان بالا و ظرفیت بیشتر ا ظرفیت فعلی خود در حال خدمت رسانی هستند.

او همچنین ادامه داد: هدف از این تعطیلی بازتوانی کادر درمان و توقف و یا کاهش زنجیره انتقال ویروس است که کمیته اجرایی باید برای آن اقدام لازم را انجام دهد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان با توصیه به مردم برای ماندن در خانه اظهار داشت:  مردم در ماه‌های اسفند 98 و فروردین 99 با ماندن در خانه و عزم جدی به کادر درمان و به خودشان کمک کردند تا از آمار صعودی کرونا بکاهند. در حال حاضر هم پیشنهاد اکید ما این است که برای کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر از بیرون رفتن در موارد غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم برای خروج از منزل حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را مدنظر گرفته و آن‌ها را رعایت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز