به مناسبت سوم و چهارم خرداد ماه؛

میزبانی خوزستان و آبادان از ۳۳ شبکه استانی

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۰:۳۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۲۱۲۴
میزبانی خوزستان و آبادان از ۳۳ شبکه استانی
به مناسبت فرا رسیدن سوم و چهارم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول، ویژه برنامه‌های مختلفی در صدا و سیمای مراکز آبادان و خوزستان به صورت زنده از این مراکز و 33 شبکه استانی پخش خواهد شد.

به گزارش برنا، به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از دست دشمن بعثی در دوران جنگ تحمیلی، ویژه برنامه‌های مختلفی روی آنتن صدا و سیمای مراکز می‌رود.

بر این اساس صدای مرکز خوزستان با همکاری رادیو آبادان، برنامه‌ای را به همین مناسبت تدارک دیده و برنامه‌های تامینی ویژه عملیات بیت‌المقدس و سوم خرداد هم در دستور کار صدای این استان قرار دارد.

در سیمای مرکز خوزستان هم برنامه‌های گوناگونی با محوریت سالروز آزادسازی خرمشهر در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به تله فیلم کلاه سبزها، مستندهای تلویزیونی مربوط به مقاومت اولیه مردم غیور خرمشهر در روزهای آغازین دفاع مقدس و همچنین ویژه برنامه تلویزیونی «سوم خرداد» با مشارکت مرکز آبادان و پخش صحبت‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و فرماندهان دفاع مقدس نظیر شهید جهان آرا در مورد جنگ تحمیلی اشاره کرد.

همچنین به گفته ناصر بهرام مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان، در این مرکز هم برنامه‌های مختلفی با محوریت سوم خرداد تولید و پخش می‌شود.

بر این اساس واحد‌های مختلف صدا، سیما، خبر فضای مجازی و شعر و موسیقی این مرکز در تدارک تولید برنامه‌هایی در قالب‌های متنوع نظیر فیلم، مستند، ویژه برنامه‌ها و ارتباط‌های زنده، نمایش، میزگرد، گزارش و پویانمایی هستند که از ۳۳ شبکه استانی، شبکه شما و شبکه‌های سراسری روی آنتن خواهد رفت.

او گفته است: در مجموع حدود ۷۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی رویداد بزرگ سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان را پوشش رسانه‌ای خواهند داد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان خاطرنشان کرد: امسال و با محوریت صدا و سیمای این مرکز، تلاش خواهیم کرد نام خرمشهر، حماسه آزادسازی این شهر و خرمشهر‌هایی که در پیش است در اذهان ملت شریف ایران جاودانه باقی بماند.

گرامیداشت روز مقاومت و پایداری با برنامه «الف دزفول»

علاوه بر این، چهارم خردادماه هم در تقویم کشورمان به نام روز «دزفول، مقاومت و پایداری» نامگذاری شده، روزی که یادآور ایثار و مقاومت مردم این شهر در دوران دفاع مقدس است.

در این راستا صدا و سیمای مرکز خوزستان برنامه تلویزیونی «الف دزفول» را در 9 قسمت 60 دقیقه‌ای تولید و پخش می‌کند.

هدف از تولید این برنامه با تهیه‌کنندگی حسین خلف سیدی و کارگردانی داوود گلزار، انعکاس خاطرات مقاومت و پایداری مردم این دیار در دوران دفاع مقدس و معرفی ظرفیت‌ و توانمندی‌های دزفول است که به صورت زنده از باغ موزه دفاع مقدس این شهر روی آنتن می‌رود.

در این برنامه سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری، سردار شاهوارپور فرمانده ارشد سپاه حضرت ولیعصر(عج) ، دکتر سنگری محقق عاشورایی، سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، حاج صادق آهنگران و دیگر چهره‌های شناخته شده دوران دفاع مقدس حضور خواهند داشت.

پخش «الف دزفول» از 28 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا چهارم خرداد روی آنتن می‌رود.

صدای مرکز خوزستان هم برای چهارم خرداد تدارک ویژه‌ای دیده و برنامه‌ای را با همین عنوان با تهیه‌کنندگی امید خسروی و گویندگی جمشید ذلقی، در روز سه‌شنبه این هفته ساعت 19 و به مدت 55 دقیقه به صورت زنده پخش خواهد کرد.

نظر شما