«سلمان فارسی» در ارمنستان

۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۰۶:۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۴۱۱۱۷۹
«سلمان فارسی» در ارمنستان
رئیس کرسی ایران‌شناسی دانشگاه ایروان از حضور دو ماهه داوود میرباقری و تیم تولید پروژه «سلمان فارسی» در ارمنستان خبر داد و آن را یک فرصت فرهنگی کم‌نظیر برای دو کشور توصیف کرد.

به گزارش روی خط خبر برنا؛سریال «سلمان فارسی» پروژه الف‌ویژه داوود میرباقری که در چند ماه اخیر در شاهرود در حال تصویربرداری بود و پیمان جبلی رئیس صداوسیما هم به پشت صحنه آن رفته بود، این روزها در ارمنستان در حال تصویربرداری است و میرباقری به همراه عوامل اصلی این سریال، صحنه‌هایی از آن را در این کشور ضبط می‌کند.

گئورگ آساتوریان رئیس کرسی ایران‌شناسی دانشگاه ایروان و مترجم ارمنی شاهنامه درباره حضور داوود میرباقری در ارمنستان بیان کرد: حضور داوود میرباقری و عوامل سریال سلمان فارسی در ارمنستان فرصت فرهنگی کم‌نظیری برای ارتقا سطح روابط هنری دو کشور ایران و ارمنستان است.

این نویسنده ایرانی‌تبار و مترجم نامدار که ریاست کرسی ایران‌شناسی دانشگاه ایروان را برعهده دارد و کتاب‌های زیادی را از فارسی به ارمنی ترجمه کرده با اشاره به اینکه حدود دو ماه در کنار میرباقری در لوکیشن‌های تاریخی ارمنستان حضور داشته با تمجید از نگاه هنری و سینمایی این کارگردان نامدار ایران گفت: آقای میرباقری با دقت و نکته‌سنجی فراوانی در حال فیلمبرداری از کلیساها و فضاهای بکر ارمنستان است و این حضور را باید مغتنم دانست.

 

آساتوریان ۶۷ ساله که سابقه سال‌ها فعالیت روزنامه‌نگاری و نویسندگی داشته و در ارمنستان چهره فرهنگی شناخته شده‌ای است عنوان کرد: در این مدت که به عنوان همکار و تسهیل‌گر امور ساخت سریال در کنار آقای میرباقری و گروهشان هستم فضای آرام و صمیمانه‌ای یافتم که کار برایشان حرفه‌ای و جدی است.

وی که سال‌ها در رادیو و تلویزیون ارمنستان فعالیت کرده با تمجید از سطح ساخت بالای سریال سلمان فارسی و برنامه‌ریزی و تولید دقیق آن، گفت: ساخت این سریال نمایش اوج توانایی نمایشی و تلویزیونی ایران است.

آخرین سکانس‌های فصل بیزانس سریال سلمان فارسی به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری هم اکنون در ارمنستان در حال فیلمبرداری است. با پایان این بخش از فیلمبرداری که از دو ماه پیش آغاز شده و تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت، فیلمبرداری ادامه سریال در ایران از سر گرفته خواهد شد.

مهر

انتهای پیام/

نظر شما