بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی/ وزش باد در پایتخت

۱۴۰۱/۰۸/۱۱ - ۰۹:۴۶:۵۱
کد خبر: ۱۳۹۳۸۳۸
بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی/ وزش باد در پایتخت
کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی خبر داد و شرایط جوی پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور، بارش‌های امروز،‌ چهارشنبه، یازدهم آبان ماه را به شکل رگبار،‌ رعد و برق و وزش بادشدید موقتی پیش‌بینی کرد و گفت: این شرایط را در استان‌های خوزستان،‌ لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب ایلام، اصفهان و شمال بوشهر شاهد خواهیم بود. 

وی افزود: در برخی از نقاط سواحل خزر از جمله گیلان،‌ مازندران، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی و استان‌های مرکزی،‌ قم و سمنان نیز بارش باران و رعد و برق رخ می‌دهد. 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه فردا، پنجشنبه، ادامه بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس،‌ استان اصفهان،‌ کرمان،‌ خوزستان و بوشهر همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود، عنوان کرد:  استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی، شمال شرق سمنان و شرق استان تهران نیز بارش باران و گاهی رعد و برق را تجربه خواهند کرد. 

رفیعی با اشاره به بارش‌های دامنه‌های زاگرس از احتمال بارش تگرگ خبر داد و گفت: در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی احتمال بارش برف وجود دارد؛ همچنین وزش باد شدید نیز طی امروز و فردا در مناطقی از غرب،‌ جنوب غرب، مرکز و شرق کشور سبب خیزش گرد و خاک می‌شود و روز جمعه جنوب شرق، شرق و جنوب کشور نیز این شرایط را تجربه می‌کنند.

به گفته وی آب‌های دریای خزر و مناطق شمالی خلیج فارس طی امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد بود. 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور آسمان تهران برای امروز را قسمتی ابری و گاهی نیمه ابری خواند و اعلام کرد: در پایتخت گاهی وزش باد را نیز خواهیم داشت. بیشینه دما در تهران به ۲۲ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز به ۱۳ درجه بالای صفر و فردا حدودا به ۱۴ درجه خواهد رسید. همچنین خیرآباد زنجان امروز با دمای دو درجه زیر صفر، بابارشانی واقع در کردستان با دمای سه درجه زیر صفر و سراب در استان آذربایجان شرقی با ثبت دمای یک درجه زیر صفر سردترین نقاط کشور را به خود اختصاص دادند. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز