رییس کمیته داوران فدراسیون تکواندو:

مربی حرفه‌ای باشد از تمامی قوانین به روز با خبر است

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۱۴:۵۵:۱۹
کد خبر: ۵۴۶۸۹۸
مربی حرفه‌ای باشد از تمامی قوانین به روز با خبر است
رییس کمیته داوران فدراسیون تکواندو گفت: رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا 11 داور ایرانی و 13 داور خارجی حضور داشتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،،حافظ مهدوی رییس کمیته داوران فدراسیون تکواندو درباره مسابقاتبرگزار شده در چند روز گذشته گفت: طی یک هفته گذشته دو مسابقه بین‌المللی در ساری برگزار کردیم. بر همین اساس سعی کردیم تا از این فضا استفاده کرده و از داورانی که تعاملات خوبی با هیات‌های خود داشتند کمک بگیریم. رییس فدراسیون نیز ما را در این راه همراهی کرد و با حضور تعدادی از داوران در این مسابقات موافقت کرد.

وی افزود: برای رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا 11 داور ایرانی و 13 داور خارجی حضور داشتند. در جام فجر نیز 20 داور مرد و 12 داور زن قضاوت کردند. در این مسابقات داوران بدون اینکه هزینه زیادی پرداخت کنند درجات داوری خود را ارتقا دادند. در این مسابقات داوران ممتاز خارج از نوبت حضور داشتند بود اما برای داوران دیگر همگی نوبت رعایت شد.

رییس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا تکواندوکاران ملی‌پوش خود را با قوانین جدید هماهنگ کرده‌اند؟ گفت: هوگوپوش حرفه‌ای یک مربی حرفه‌ای را پشت سر خود دارد. اگر مربی حرفه‌ای باشد از تمامی قوانین به روز با خبر است و این قوانین را به او نیز انتقال می‌دهد.

مهدوی ادامه داد: مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته در قوانین داوری این است که مبارزات سرد و بی‌روح، فعال شده است. حرکات زاید را حذف کردیم. اما در این میان یک مشکل وجود دارد و آن این است که در امتیازات سر و صورت مگر در شرایط "ناک اوت" دخالت انسانی وجود ندارد. این یک نقطه ضعف است که اگر در قالب یک پیشنهاد به فدراسیون جهانی بگوییم حتما این مشکل حل خواهد شد.

وی یادآور شد: برای قضاوت در بازی‌های کشورهای اسلامی از من دعوت شده است. همچنین داوران قضاوت‌کننده برای رقابت‌های قهرمانی جهان نیز به زودی معرفی می‌شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز