از سوی کادر فنی ارزیابی شد؛

شرایط مثبت ملی‌پوشان تکواندو از لحاظ روحی و جسمی

۱۳۹۷/۱۰/۰۷ - ۱۵:۲۶:۳۳
کد خبر: ۷۹۳۲۷۷
شرایط مثبت ملی‌پوشان تکواندو از لحاظ روحی و جسمی
رقابت‌های بین المللی ۲۰۱۸ تکواندو درحالی برای تیم ملی مردان کشورمان به پایان رسید که بازیکنان این تیم در قیاس با سال گذشته به لحاظ جسمی و روحی شرایط مطلوبی را در طی مسابقات داشتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم ملی تکواندوی مردان سال ۲۰۱۸ را در شرایطی به پایان می‌رساند که در کارنامه این تیم نمرات خوبی را شاهد هستیم. موفقیت ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی، کسب مدال های خوشرنگ در رقابت های گرند پری و گرند اسلم همگی گواه براین مدعاست که تکواندوی مردان در شرایط خوبی به سر می برد اگرچه انتظار مدال‌های بیشتر و مرغوب تر از این تیم همچنان وجود دارد.

البته با توجه به سیستم تمرینی و وسواس کادرفنی در انتخاب ملی پوشان این امیدواری وجود دارد که سال ۲۰۱۹ نیز برای تکواندوی مردان سال پرباری باشد به خصوص که در سال آینده رقابت‌های قهرمانی جهان نیز در تقویم برنامه های تیم ملی قرار دارد.

این امیدواری در حالی وجود دارد که کادر فنی تیم ملی (فریبرز عسگری-محمد بسحاق) در دو بخش جسمی و روحی بازیکنان را برای میدان های بزرگ آماده می کنند.

این روند را در نوع مبارزات بازیکنان به خوبی ملموس بود.

توجه عسگری بر ارتباط صمیمانه با ملی پوشان و دقت نظرش جهت تقویت روحیه بازیکنان از جمله موارد قابل توجه است.

برگزاری دورهمی‌های دوستانه و گپ و گفتگو صمیمی بازیکنان به همراه کادر فنی در طول اردوها اتفاق مثبتی بود که عسگری از آن بهره برد. برهمین اساس تاثیر توجه سرمربی تیم ملی به مسایل روحی بازیکنان را در عملکرد آنها شاهد بودیم.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- کیلوگرم به بازیکنی با انگیزه تبدیل شد، اگرچه با فرزان چندسال قبل همچنان فاصله دارد اما روند رو به رشد و روحیه خوب او این امیدواری را ایجاد کرده است که عاشورزاده می تواند بازهم بهترین دنیا باشد. در کنار او آرمین هادی پور به بازیکنی شش دانگ تبدیل شده است. مبارزی که نوسانش در طول مسابقات کمتر شده است و روحیه‌ای عالی برای کسب مدال های بیشتر و بهتر دارد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم ابولفضل یعقوبی در مقایسه با سال گذشته شاداب تر در شیاپ چانگ حاضر شد. اگرچه یعقوبی برای بازگشت به روزهای اوج همچنان باید به لحاظ روحی تقویت شود. در همین وزن میرهاشم حسینی سال خوبی را پشت سر گذاشت. حسینی سال ۲۰۱۷ نیز در قهرمانی جهان مدال آور بود اما او حالا خود را یک مدعی قهار می‌داند. اراده او برای فتح سکوهای بزرگ نشات گرفته از شرایط خوب روحی است که برایش ایجاد کرده اند.

در وزن سوم مهدی خدابخشی اگرچه موفق به کسب مدال نشده اما بازگشت خوبی پس از ماه ها دوری از شیاپ‌چانگ داشته است. در وزن چهارم نیز سجاد مردانی به روزهای اوج خود بازگشته است.

اما درکنار مسایل روحی ، برنامه‌های بدنسازی تیم ملی نیز حائز اهمیت است. استفاده از مربی تخصصی بدنساز تکواندو باعث شده تا بازیکنان تیم ملی در فاصله کوتاهی از رقابت‌ها شرایط خود را به خوبی حفظ کنند و در مبارزات به لحاظ بدنی به قولی کم نیاورند.

محمد بسحاق مربی که در این حوزه به صورت تخصصی کار کرده است در این مدت شرایط خوبی را برای بازیکنان فراهم آورد تا بتوانند مسابقات متعدد را با آمادگی بالا پشت سر بگذارند.

خلیفه، سرمربی تیم اعزامی ایران به گرنداسلم نیز در مصاحبه خود از آمادگی بدنی بالای ملی‌پوشان صحبت کرده بود و امیدوار بود این روند ادامه داشته باشد.

برهمین اساس و با توجه به روند رو به رشد بازیکنان به لحاظ روحی و فنی، می توان خوشبین بود در سال ۲۰۱۹ روزهای درخشانی برای تکواندو به ثبت خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز