شهربانو دامغانی‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری برنا:

هدفم موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است/ به خاطر رسیدن به آرزوهای بزرگ کشتی را کنار گذاشتم/ فدراسیون تکواندو حمایت‌های خود را از من دریغ نکرده است

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۹:۴۹:۳۴
کد خبر: ۸۵۵۰۹۶
هدفم موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است/ به خاطر رسیدن به آرزوهای بزرگ کشتی را کنار گذاشتم/ فدراسیون تکواندو حمایت‌های خود را از من دریغ نکرده است
«شهربانو دامغانی‌نژاد»، که سابقه حضور در ترکیب تیم ملی تکواندو را دارد، گفت: باتوجه به موفقیت ها و پیروزی هایی که در رشته تکواندو بدست آورده ام، مطمئنا می توانم افتخارات زیادی را در بازی های جهانی و آسیایی برای کشورم، به دست بیاورم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شهربانو دامغانی‌نژاد، که سابقه حضور در ترکیب تیم ملی تکواندو را دارد، در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص سالها فعالیت ورزشی خود گفت: از 10 سالگی ورزش می کردم اما به طور حرفه ای ورزش را از 15 سالگی شروع کردم. در رشته جودو طلای استان و قهرمانی کشور را کسب کردم ولی وارد مسابقات برون مرزی جودو نشدم زیرا به دلیل علاقه به رشته کشتی و پیشنهاداتی که در ان زمینه داشتم، جودو را کنار گذاشته و وارد رشته کشتی شدم.  یکی دیگر از دلایلم این بود که پدر و پدربزرگم نیز در این رشته بودند و این سبب علاقه مندی من به ورزش کشتی شد.

او افزود: در اولین تجربه در کشتی صاحب طلای کشور و طلای استان شدم و توانستم به اردوی تیم ملی ورود پیدا کنم و بعد از چند دوره به مسابقات جهانی ورود پیدا کردم. در 17سالگی در مسابقات بزرگسالان جهان مدال برنز جهان را کسب کردم.

دامغانی نژاد تصریح کرد: علت جدایی من از جودو ضعف های زیادی بود که در این ورزش وجود داشت مانند اعزام ها و اردوها. بعد مدتها کشتی را هم کنار گذاشتم و وارد تکواندو شدم. به این دلیل که انتهای کشتی ایران جهانی است و فقط اعزام به آسیای جهانی دارد و المپیک ندارد و چون هدف بزرگ داشتم و به دنبال مدال المپیک که مدال معتبری است بودم  و بعد از کم لطفی های فدراسیون کشتی به من، این ورزش را هم کنار گذاشتم زیرا من به انتهای کشتی که مدال جهانی بود دست یافتم. اولین دختری بودم که مدال طلا در ایران در کشتی از آن خود کردم.

او گفت: در 18 سالگی وارد تکواندو شدم. در اولین تجربه ام طلای استان طلای کشور را کسب کردم و فنی ترین بازیکن و رنک یک ایران را از آن خود کردم. در مسابقات 2020 توکیو همه چیز برای من شانسی است زیرا جهانی را از دست دادم. هدف من بازی های آسیایی 2022 چین است. دیگر امکان ندارد رشته ورزشی خود را تغییر دهم. زمانی که به تکواندو رسیدم آن‌را دوست نداشتم و رفته رفته عاشق آن شدم و در این مدت فدراسیون تکواندو کمک های زیادی به من کرده و حمایت های خود را از من دریغ نکرده است. باتوجه به موفقیت ها و پیروزی هایی که در رشته تکواندو بدست آورده ام، مطمئنا می توانم افتخارات زیادی را در بازی های جهانی و آسیایی برای کشورم، به دست بیاورم.

نظر شما