مهلت ۱۰۰ روزه مقتدی صدر به نخست‌وزیر جدید عراق

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۱۰:۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۰۰۵۴۱
مهلت ۱۰۰ روزه مقتدی صدر به نخست‌وزیر جدید عراق
حساب کاربری نزدیک به رهبر جریان صدر در توئیتر، اعلام کرد او به نخست‌وزیر جدید عراق فرصتی ۱۰۰ روزه داده تا به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از شبکه خبری دجله، حساب کاربری «صالح العراقی» در توئیتر که نزدیک به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق است، از فرصت او به کابینه جدید عراق خبر داد.

این حساب کاربری گفتگویی را توئیت کرده است که به صدر گفته شده است: قبلا به اسلامگرایان ۱۰۰ روز فرصت دادید و امروز به الکاظمی (مدتی) مهلت نخواهید داد؟

صدر فورا به وی پاسخ داده است: قصد دارم ۱۰۰ روز به الکاظمی فرصت دهم وی شخصی جدی در کار است و امیدوارم که به عشق کشور خود، قوت قلب داشته باشد.

پارلمان عراق پنج‌شنبه (۱۸ ادریبهشت) در جلسه‌ای با حضور ۳۲۹ نماینده از مجموع ۲۳۳  نماینده، به مصطفی الکاظمی برای تصدی نخست وزیری و برخی از اعضای کابینه رأی اعتماد دادند.

الکاظمی در این جلسه حداکثر آرای موافق را کسب و رسما نخست وزیر جدید عراق شد.

نمایندگان حاضر در جلسه به استثنای نمایندگان فراکسیون دولت قانون به ریاست نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق از مجموع ۲۱ وزارتخانه، به ۱۵ وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند و تصمیم گیری درباره چهار وزارتخانه از جمله نفت و امور خارجه به دلیل وجود اختلافات بر سر وزیران پیشنهادی، به وقت دیگری موکول شد.

نخست وزیر جدید عراق در اولین جلسه هیئت دولت که دیروز (یک‌شنبه) به صورت مجازی برگزار شد اعلام کرد: اولویت نخست ما برگزاری انتخابات با حضور تمامی گروه‌ها و مردم است.

از جمله تصمیمات مهم این نشست، در اولویت قرار گرفتن پرداخت حقوق بازنشستگان، موافقت با لایحه اخذ وام از داخل و خارج برای جبران کسری بودجه سال ۲۰۲۰ تحت شرایط قانونی، تامین امکانات مورد نیاز در راستای برگزاری انتخاباتی در زمان تعیین شده است. قوانین مرتبط با احزاب و چگونگی فعالیت آن‌ها هم از جمله مسائلی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما