تایوان خیال آمریکا را از بابت تحریم‌های کره شمالی راحت کرد

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۸:۴۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۰۴۶۵۱
تایوان خیال آمریکا را از بابت تحریم‌های کره شمالی راحت کرد
یک مقام امنیتی تایوان به نماینده آمریکا در امور کره شمالی اطمینان خاطر داد کشورش به تحریم‌های بین المللی علیه پیونگ یانگ پایبند است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد امنیتی تایوانی روز سه شنبه به معاون نماینده آمریکا در امور کره شمالی گفت که تایوان از تحریم‌های بین المللی علیه پیونگ یانگ تبعیت می‌کند.

این مقام ارشد امنیت ملی تایوان به نماینده آمریکا اعلام کرد این کشور عضو مسئول جامعه بین المللی است.

او همچنین تاکید کرد تایوان به همکاری نزدیک با آمریکا و اجرای اقدامات لازم در راستای تعهد به تحریم‌های بین المللی علیه کره شمالی ادامه خواهد داد.

تایوان از سال ۲۰۱۷ در راستای پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل، صادرات نفتی به کره شمالی و نیز واردات پوشاک و منسوجات از این کشور را به حالت تعلیق درآورده است.

تایوان که پیش از این به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی از سوی واشنگتن فراخوانده شد، اگرچه عضو سازمان ملل نیست، ولی اعلام کرد به عنوان یک بازیگر جهانی مسئول، متعهد است اطمینان حاصل کند که تحریم‌ها علیه تقویت برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی اعمال می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ یک نهاد نظارتی آمریکا در گزارشی محرمانه به کمیته مجازات سازمان ملل اعلام کرد تایوان مرتکب مواردی از نقض تحریم‌های این سازمان علیه کره شمالی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز