میوه ای که به تنهایی یک آنتی هیستامین کامل است

۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۰۵:۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۶۲۵۰
اگر دچار آبریزش بینی شده اید و نمی خواهید از قرص آنتی هیستامین استفاده کنید گیاهان و میوه هایی هستند که می توانند جایگزین خوبی برای آن باشند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ آنتی هیستامین دارویی است که بیشتر برای رفع حساسیت و جلوگیری از آبریزش بینی استفاده می کنیم. جالب است بدانید گیاهی وجود دارد که خاصیت دارویی “آنتی هیستامین” را دارد و می توان از آن استفاده کرد.

اگر شما ناتوانی در تحمل آنتی هیستامین، اختلال فعال سازی سلولی، یا هر اختلال التهابی دیگری را دارید، در اینجا چندین ماده آنتی هیستامینی و مکمل هایی برای افزایش ذخایر غذایی وجود دارند، که با التهاب مبارزه می کنند و به طور طبیعی سلول ها را تثبیت می کنند:

20 آنتی هیستامین طبیعی و گیاهی

1. بولاغ اوتی:

بولاغ اوتی، گیاهی است که طعمی تند دارد. این گیاه به عنوان یکی از گیاهان غنی از مواد مغذی در نظر گرفته می شود. یک مطالعه نشان داد که بولاغ اوتی 60 % کل آنتی هیستامین هایی را که از سلول ها آزاد می شوند را آزاد می کند.

2. جوانه نخود فرنگی:

جوانه نخود فرنگی حاوی میزان بالایی از دی آمین اکسیداز هستند (آنزیمی که هیستامین سلولی اضافی را پایین می آورد). همه خانواده باقالی ها دارای DAO می باشند، اما به طور خاص در نخود فرنگی، عدس و جوانه هایشان بیشتر است.

3. پیاز :

پیاز بسیار مقوی و پروبیوتیکی است. پیاز برای جلوگیری از آزاد شدن هیستامین، تثبیت سلول های مغز و حتی کاهش سطح هیستامین اضافی در پلاسمای خون، نشان داده شده است.

4. سیر:

مانند پیاز، سیر بسیار مقوی است و غنی از آنتی اکسیدان می باشد. سیر همچنین برای جلوگیری از آزاد شدن هیستامین از سلول های مغزی مورد استفاده قرار می گیرد.

5. مورینگا:

مورینگا،یک "غذای فوق العاده" است که راه خود را بر روی قفسه های مواد غذایی پیدا کرده است.این ماده به قدری غنی از مواد مغذی است که از قدیم برای درمان سو تغذیه استفاده می شد.

یک مطالعه نشان داده است که مورینگا 72 % از کل هیستامین های آزاد شده را مهار می کند و تقریباً به اندازه کتوتیفن موثر است.

6. ریحان:

ریحان، بوی ظریفی دارد که نعناعی و ملایم است و شیرینی طبیعی دارد. یک آداپتوژن با ضد آنافیلاکتیک، آنتی هیستامین و خواص ثابت شده در ثبات سلولی مغز است.

7. آویشن:

آویشن، یک گیاه غنی از مواد مغذی است. سطح بالایی از ویتامین C دارد که با فلانوئید ترکیب می شود و به سمت سلول های مغز می روند. همچنین دارای مزایای ضد میکروبی می باشد.

8. ترخون:

ترخون بوی خوشی دارد. یکی از بالاترین منابع غذایی آنتی اکسیدانی در میان گیاهان دارویی است. یک مطالعه نشان می دهد که این سیستم، سلول های مغزی را تثبیت می کند.

9. بابونه:

بابونه، معمولاً به عنوان چای مصرف می شود. گل های تازه اش در دسترس هستند و ترجیح داده می شود که خشک شوند. یک مطالعه نشان داد که بابونه مانع از آزاد شدن هیستامین از سلول های مغزی می شود.

10. گزنه:

گزنه معمولاً به عنوان چای مصرف می شود. نشان داده شده است که گزنه، یک آنتی هیستامین قوی است و همچنین تثبیت کننده مغزی می باشد.

11. نعناع:

یافت شده است که فلانوئید های موجود در نعناع، یک اثر مهاری قوی بر هیستامین های آزاد شده از سلول های مغز را دارند. به ویژه برای رینیت آلرژیک موثر است، و به طور سنتی به عنوان یک آنتاگونیست H2 استفاده می شود.

12. دانه و روغن زیره سیاه:

طعم آن کمی تند است. عطر و طعمش کمی شبیه به پونه است. به عنوان آنتی هیستامین و آنتی اکسیدان عمل می کند و از لایه مخاطی معده محافظت می کند. می توان از دانه و یا روغنش مصرف کرد.

13. زنجبیل:

زنجبیل یک ریزوم است که واکنش های آلرژیکی را مهار می کند. از آن به طور سنتی به عنوان یک بازدارنده H2 استفاده می شود، اما مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که به عنوان تثبیت کننده سلولی مغزی نیز عمل می کند.

14. زردچوبه:

زردچوبه, ادویه ای است که رنگ غذا را بهتر می کند و به خودی خود دارای مزه خوبی است. ریزوم های تازه به طور فزاینده ای در دسترس هستند و می توانند یخ زده و بر روی بیشتر ظروف طعمدار به عنوان یک شیرینی مخلوط شوند.

زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی می باشد. مطالعه ای نشان داد که فعالیت سلولی مغزی را نیز مهار می کند.

15. انار:

 انار می تواند برای توقف آب ریزش بینی موثر باشد . انار طعم شیرین و ترشی دارد و در غذاهای لذیذ و شیرین به کار می رود. آن ها حاوی پلی فنول ها مانند تانن ها و آنتوسیانین ها هستند و نسبت به چای سبز آنتی اکسیدان بیشتری دارند. این مطالعه نشان داد که آن ها به عنوان تثبیت کننده سلول های مغزی عمل می کنند.

16. کیپر:

کیپر طعم تندی را به غذای شما می دهد. آنها غنی از کورستین ها هستند. کیپرها دارای خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد ویروسی هستند. مطالعه ای نشان داد که نوعی آنتی هیستامین هستند.

17. هلو:

هلو، یک میوه تابستانی است که شیرین و آبدار می باشد. مطالعه ای نشان داد که آن ها از التهاب ناشی از آلرژی سلولی جلوگیری می کنند.

18.سبوس برنج سیاه:

اعتقاد بر این است که برنج سیاه فواید بسیاری دارد. محققان دریافته اند که یک رژیم غذایی حاوی 10 % برنج سیاه, التهاب را کاهش می دهد و از آزاد شدن هیستامین جلوگیری می کند. و برنج قهوه ای فواید مشابهی ندارد.

19. جوانه های گیاه ماش:

در یک مطالعه آزمایشگاهی, جوانه ماش با توجه به محتوای فلاونوئید زیادش برای محافظت در مقابل دگرانولاسیون سلول های مغز و رهاسازی هیستامین مفید است.

20. سیب:

مواد مغذی سیب در پوستش وجود دارد. سیب ها غنی از یک نوع ماده مغذی نیستند، بلکه غنی از فلانوئیدها و پلی فنل ها ها هستند و میزان آنتی اکسیدان هایش بیشتر از چای سبز است. مطالعه ای نشان داد که آنها هیستامین را از سلول های مغزی آزاد می کنند.

 مطالب این بخش از خبرگزاری برنا، تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

نظر شما
پرونده ویژه