سلاح نفتکش های ایرانی در دریای کارائیب چه بود؟

۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۲:۴۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۶۳۴۴
علیرغم اعلام مایک ریان کارشناس بلند پایه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه آمریکای جنوبی کانون جدید ویروس کروناست و از نظر ابتلا و قربانی بیش از مناطق دیگر آسیب دیده اما دولت راست افراطی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ با رفع تحریم ونزوئلا یا کاهش موقت تحریم ها برای کاستن از میزان تلفات انسانی مردم ونزوئلا مخالفت کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ همه دنیا بدون استثنا تسلیم قلدربازی آمریکا شده و مردم ونزوئلا را رها کرده تا شکار سیاست وحشیانه آمریکا شوند و کشوری که دارای بزرگترین ذخایر نفتی جهان است را به کشوری محاصره شده تبدیل کرده که امریکا با اعزام باندهای مسلح و خریدن افراد ضعیف به فتنه انگیزی و تنش زایی در این منطقه پرداخته به گونه ای که برخی ونزوئلایی ها در صدد مهاجرت از این کشور برامدند .

تنها کشوری که دست کمک به ملت ونزوئلا دراز کرد جمهوری اسلامی ایران بود که 5 نفتکش با بیش از یک میلیون بشکه بنزین و سوخت ارسال کرد که هم اکنون در اقیانوس ها در حال حرکت به سوی کارائیب است بدون توجه به تهدیدات آمریکا که کشتی های جنگی خود را برای جلوگیری از حرکت نفت کش ها به سویشان اعزام کرده است.

رهبران سیاسی و نظامی ایران به امریکا هشدار دادند خطایی مرتکب نشود زیرا هرگونه تعرض به منافع ایران در هر نقطه از جهان با واکنش سخت و فوری ایران مواجه خواهد شد تهدیدی که ظاهرا واشنگتن آن را جدی گرفته است بنابراین قرار است اولین نفت کش ایرانی یکشنبه به آبهای منطقه ای ونزوئلا وارد شود بدون اینکه مانعی از سوی کشتی های جنگی آمریکا برایش پیش بیاید.

نفتکش های ایرانی افزون بر بنزین و سوخت برای ونزوئلا ، موادی خطرناکتر از هر سلاحی با خود دارند که همان افکار و اعتقاداتی است که این نفتکش ها با خود دارند وبا قدرت بازدارنده ایران و اراده؛ آزادانه در حال حرکت هستند.

این اعتقادات می گوید اگر قدرتی جرات پاسخ دادن به آمریکا و وارد اوردن تلفات مالی و جانی را داشته باشد می توان برای آنان حد و مرزی قائل شد. دنیا ملک و املاک ترامپ نیست که هر طور که خواست عمل کند. قدرت امریکا در سلاحش نیست بلکه در احساس ترس دیگران از این کشور است اگر قدرت های جهان این ترس را کنار بگذارند مانند ایران خواهند شد که نفت کش هایش در نزدیکی سواحل امریکا حرکت می کند بدون اینکه رئیس جمهور دیوانه ای مانند ترامپ بدان تعرض کند. این همان مواد ممنوعی است که امریکا نگران است ایران با نفت کش هایش آن را به همه جهان اعلام کند.

منبع:العالم

نظر شما
پرونده ویژه