افشاگری درباره تشکیل یک شورای هماهنگی برای برکناری بن‌سلمان

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۲۲:۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۰۰۹۴۲۸
افشاگری درباره تشکیل یک شورای هماهنگی برای برکناری بن‌سلمان
یک فعال سیاسی سعودی از تشکیل یک شورای هماهنگی از جانب معارضان شامل ۳ نفر از شاهزادگان خاندان حاکم عربستان با هدف برکناری محمد بن‌سلمان از ولی‌عهدی این کشور پرده برداشت.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از الجزیره، عبدالرحمن السهیمی، فعال سیاسی سعودی با پخش یک ویدئو در یوتیوب از تشکیل یک شورای هماهنگی از جانب معارضان سعودی شامل ۱۸ عضو از جمله ۳ شاهزاده از خاندان حاکم برای برکناری محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی پرده‌برداری کرد.

فعال سیاسی سعودی گفت: «این شورا خواستار تحصن و نه شورش‌های مدنی و حمل سلاح است و دستور کار آن به ارسال نامه به کشور‌های جهان و هیئت‌های رسمی و بین‌المللی محدود خواهد بود.»

عبدالرحمن السهیمی افزود: «تاکنون به پارلمان‌های کشور‌های اسلامی و کشور‌های خلیج فارس و نیز برخی از اعضای کنگره آمریکا و پارلمان اروپا در این خصوص نامه‌نگاری شده است. شورای هماهنگی از ولی‌عهدی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز آل سعود حمایت می‌کند و خواهان تشکیل یک پارلمان منتخب و قانون اساسی است.»

وی تصریح کرد: «از ملک سلمان می‌خواهیم تا فرزند خود را از تمام سمت‌هایی که دارد به ویژه منصب، ولی‌عهدی برکنار و شاهزاده احمد بن عبدالعزیز را جایگزین او کند. ۱۷ کشور اسلامی از این رویکرد ما حمایت می‌کنند، اما ما منتظر هستیم تا ملک سلمان آغازگر باشد.»

این معارض سعودی همچنین از طرح برخی مسئولان عربستان برای انجام عملیات‌های انفجاری در قطر پیش از برگزاری جام جهانی در این کشور با هدف لغو مجوز برگزاری جام جهانی در دوحه خبر داد و به نقل از یکی از نمایندگان رژیم سعودی گفت: «جام جهانی سال ۲۰۲۲ در قطر برگزار نخواهد شد؛ این کار بیش از انفجار چند خودروی بمب‌گذاری شده در شهر کوچک دوحه هزینه ندارد.»

در ارتباط با پرونده قتل جمال خاشقجی نیز عبدالرحمن السهیمی تاکید کرد که نام کسی که جسد خاشقجی را تشریح و ناپدید کرد را می‌داند و او را به سازمان ملل معرفی خواهد کرد. نام این فرد به هیچ وجه در پرونده‌های مربوط به موضوع نه در ترکیه و نه در عربستان برده نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز