تنش در خیابان‌های برزیل؛ رییس‌جمهور بدون ماسک و سوار بر اسب در جمع هواداران

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۴:۰۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۰۲۴۲
در پی حضور مخالفان و موافقان رئیس‌جمهور برزیل در خیابان‌های سائوپائولو، ژائیر بولسنارو، رئیس‌جمهور این کشور نیز به خیابان آمد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، در پی صف کشیدن مخالفان و موافقان رئیس‌جمهور برزیل در خیابان‌های سائوپائولو، ژائیر بولسنارو، رئیس‌جمهور این کشور نیز وارد عمل شد و به موافقانش پیوست.

او به جمع هواداران خود که در حرکتی اعتراضی، مقابل دیوان عالی این کشور تجمع کرده‌اند، پیوست.

تنش میان هواداران رئیس‌جمهور برزیل و دستگاه قضایی این کشور، پس از آغاز بررسی اقدامات «مداخله‌جویانه» بولسنارو در امور قضایی و سیاسی از سوی دادستان کل برزیل، باعث شد صدها نفر از مخالفان و هواداران وی به خیابان‌ها بیایند.

دیوان عالی برزیل از جمله درباره مداخله رئیس‌جمهور این کشور در امور پلیس با انگیزه‌های شخصی تحقیق می‌کند و قاضی این پرونده، عملکرد بولسنارو در این زمینه را با آدولف هیتلر، رهبر آلمان در دوران نازی‌ها مقایسه کرده است.

درگیری‌ها و تجمعات خیابانی در برزیل که پلیس را نیز وادار به مداخله کرده، در حالی رخ می‌دهد که این کشور در حال حاضر به یکی از کانون‌های اصلی شیوع کرونا در جهان تبدیل شده است.

با این حال بولسنارو بدون توجه به قانون استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سوار بر اسب در میان هواداران خود حضور یافت.

با آنکه برخی احزاب چپ تلاش دارند رئیس‌جمهور برزیل را استیضاح کنند، یک سخنگوی کنگره این کشور در این خصوص گفت باید بر مهار همه‌گیری کرونا در این کشور تمرکز کرد و حالا زمان مناسبی برای این اقدام نیست.

هواداران شبه‌نظامی بولسنارو در تجمعات خود خواستار مداخله نیروهای نظامی و تعطیلی دیوان عالی کشور شدند. رئیس‌جمهور برزیل نیز هرگونه مداخله در شکل‌گیری تجمع خیابانی هواداران خود را رد کرده و گفته تنها در این تجمعات، «حضور» یافته است.

شیوع ویروس کرونا در برزیل تاکنون بیش از ۳۰ هزار قربانی گرفته است. بیش از نیم میلیون نفر نیز در این کشور مبتلا به کووید-19 هستند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز