خواهر رهبر کره شمالی، کره جنوبی را تهدید کرد

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۵:۴۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۰۸۸۸
خواهر رهبر کره شمالی، کره جنوبی را تهدید کرد
"کیم یو جونگ" خواهر رهبر کره شمالی تهدید کرد اگر کره جنوبی به انتشار و توزیع اوراق و بیانیه ها علیه این کشور ادامه دهد، پیونگ یانگ از توافقنامه نظامی دوجانبه خارج خواهد شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ بنابر گزارش خبرگزاری کره شمالی، خواهر رهبر کره شمالی در بیانیه ای از توزیع برگه ها و اوراق تبلیغاتی در منطقه مرزی دو طرف توسط فعالان مدنی و گروه های ضد کره شمالی علیه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اعتراض کرده است.

این توافقنامه را "مون جائه این" رییس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۸ میلادی برای کاهش دشمنی و پایان دادن به برخوردهای نظامی امضا کردند ولی مفاد آن هنوز کاملا اجرایی نشده است.

در بیانیه خواهر رهبر کره شمالی آمده است که اگر کره جنوبی جلوی چنین اقدامی را نگیرد «بهای سنگینی» پرداخت خواهد کرد. او همچنین از این فعالان به عنوان «تفاله هایی» یاد کرده است که در دولت کره جنوبی نفوذ کرده اند.

پس از امضای توافقنامه نظامی دو طرف، روابط دو کشور تا اندازه ای بهبود و تنش های مرزی کاهش یافت و بخش هایی از پاسگاه ها و تسلیحات مرزی جمع آوری شد.

به گزارش ایرنا، برخی از فعالان کره جنوبی در روزهای اخیر اقدام به انتشار اوراق و بادکنک های تبلیغاتی در منطقه مرزی با کره شمالی کرده اند و خواهر رهبر کره شمالی تهدید کرده است که این کار اگر ادامه یابد پیونگ یانگ از توافق نظامی خارج می شود و دفتر ارتباطی در مجتمع مرزی دو کشور را تعطیل می کند.

فعالان و گروه های ضد کره شمالی با استفاده از این اقدام تبلیغاتی عمدتا به دنبال اعتراض به برنامه هسته ای نظامی کره شمالی و انتقاد از حقوق بشر در آن کشور هستند.

نظر شما
پرونده ویژه