هرگز این مواد غذایی را به صورت ناشتا مصرف نکنید

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۳:۰۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۱۰۹۴۸
مصرف ناشتای برخی از مواد غذایی سرشار از اسید به دیواره روده آسیب می‌رساند و به عفونت معده منجر می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ مصرف برخی از خوراکی‌ها به تامین ویتامین مورد نیاز بدن کمک می‌کنند اما خوردن برخی از خوراکی‌ها در کنار تاثیر مثبت آن بر سلامت بدن، معایبی هم به دنبال دارد.

اصول تغذیه سالم و متعادل معلوم است بنابراین معیار ما در اینجا این است که چگونه غذا بخوریم که به تغذیه سالم و متعادل نزدیک باشد؛ برای مثال وقتی با معده خالی میوه بخوریم نه تنها برای بدن فایده‌ای ندارد بلکه کفه معایب و آسیب به بدن سنگینی می‌کند. بهتر است بدانیم در وعده غذایی چه باید‌ها و نباید‌هایی را باید رعایت کنیم که غذایمان به جای تضعیف سلامتی، باعث تقویت آن شود.

اغلب افراد در وعده صبحانه و با معده خالی اقدام به خوردن بسیاری از خوراکی‌ها می‌کنند، در حالی که مصرف برخی از خوراکی‌ها و مواد غذایی به طور ناشتا برای بدن مناسب نیست. 

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌کنند که هنگام صبح این میوه ها مصرف نشوند:

پرتقال

پرتقال یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌هایی است که در سراسر کشور طرفداران خاص خود را دارد و بهترین و مطلوب‌ترین نوع آن در شمال کشور است که به علت آب و هوای خوب می‌روید، به همین علت ممکن است برخی افراد برای کاهش وزن یا از روی عادت به مصرف این میوه اقدام کنند، اما باید دانست که مصرف پرتقال به خصوص با معده خالی باعث افزایش اسید معده شده و بر غشای مخاطی معده اثر بدی مانند ناراحتی‌های سیستم گوارشی، حالت تهوع و ... خواهد گذاشت، به همین علت به هیچ عنوان به صورت ناشتا از پرتقال استفاده نکنید و سلامت خود را به خطر نیندازید.

گلابی

فیبر خام موجود در گلابی در صورن ناشتا مصرف کردن، ممکن است به مخاط ظریف موجود در معده آسیب بزند و باعث اختلال در سیستم دستگاه گوارش شود. زمان مشخصی برای خوردن این میوه وجود ندارد، اما بهترین گزینه این است که همانطور که گفتیم به هیچ عنوان با معده خالی مصرف نشود.

موز

جالب است بدانید مصرف موز به صورت ناشتا باعث افزایش ناگهانی منیزیم می‌شود و می‌تواند با برهم زدن تعادل منیزیم و کلسیم در بدن در سیستم قلبی_ عروقی اختلال ایجاد کند. 

خیار

شاید بار‌ها شنیده ایم که مصرف سبزیجات و میوه جات تازه برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری هستند، اما این نکته را هم باید دانست که آمینو اسید موجود در سبزیجات به خصوص خیار وقتی با معده خالی مصرف شوند، همانند سایر میوه جات دیگر روی معده تاثیر منفی گذاشته و باعث نفخ معده، سوزش سر دل، درد در نواحی شکمی خواهند شد.

گوجه فرنگی

از آن جایی که گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی اسید است، در صورتی ناشتا مصرف کردن با اسید معده واکنش‌های شیمیایی انجام می‌دهد و ممکن است شانس ابتلا به زخم معده را در افراد افزایش دهد.

ماست

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی عقیده دارند که بهترین زمان مصرف ماست قبل از خواب است؛ چرا که یبوست را درمان می‌کند و به هضم بهتر غذا کمک خواهد کرد. در صورتی که این ماده غذایی به صورت ناشتا مصرف شود باکتری‌های مفید معده را از بین می‌برد.

نظر شما
پرونده ویژه