چند راه ساده و مهم برای پس‌انداز کردن

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۹:۳۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۳۳۱۳
وقتی صحبت از پس‌انداز می‌شود، صرفه‌جویی در هزینه‌ها یک کار دشوار و تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد، اما همه چیز از ایجاد یک سری تغییرات کوچک آغاز می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ امسال فرصت خوبی است تا اهداف درخشانی را در سر بپرورانیم، اگر این رویا‌ها را به دست فراموشی نسپاریم و به انجام برسانیم. جمع کردن پس‌انداز هم یکی از همین اهداف زیبا، اما انجام نشدنی است. ما قصد داریم چند راه ساده به شما نشان بدهیم تا بتوانید این هدفِ نشدنی را ممکن کنید و درآخر سال از یک پس‌انداز شیرین لذت ببرید.

۱- بودجه خود را مشخص کنید

به نظر ساده است، اما مشخص کردن بودجه سالانه به شما کمک می‌کند تا بدانید چقدر باید هزینه کنید و چه مقدار می‌توانید پس‌انداز داشته باشید. برای این کار ابتدا لازم است هزینه‌های ماهانه خود را محاسبه کنید. در مرحله بعد، با در نظر گرفتن اینکه ممکن است برای سال آینده افزایش حقوق داشته باشید، درآمد خود را تعیین کنید. پس از انجام این کار، با خود تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه مقدار از پول خود را خرج و باقی را پس‌انداز کنید. از تصمیم خود غافل نشوید.

۲- از نرم‌افزار‌های مالی شخصی استفاده کنید

اگر یک بودجه تقریبی برای خود در نظر گرفته باشید، اما حساب و کتاب دقیق آن را نداشته باشید، ممکن است با کسری بودجه روبه‌رو شوید. شاید خیلی‌ها از روش‌های قدیمی یعنی نوشتن قلم به قلم خرج‌ها استفاده کنند، اما نرم‌افزار‌های جدید مالی شخصی به شما علاوه بر امکان محاسبه دقیق خرج‌ها، امکان پس‌انداز هم می‌دهد. نرم افزار امور مالی شخصی به شما کمک می‌کند تا حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری، سرمایه‌گذاری، درآمد و هزینه‌های خود را در یک جا مدیریت کنید.

۳- عضویت‌هایی که استفاده نمی‌کنید را قطع کنید

عضو باشگاه ورزشی هستید، اما به ورزش نمی‌روید؟ در یک مجموعه فرهنگی عضو هستید، اما فرصت استفاده از آن محیط را ندارید؟ اگر عضویتی دارید که برای شما هزینه‌بر است و از آن استفاده چندانی نمی‌کنید، آن را قطع کنید. این یک راه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های اضافی است.

۴- قلک بچگی خود را پیدا کنید

مانند دوران کودکی، یک قلک بامزه برای خود تهیه کنید. هر روز که به خانه بر می‌گردید، نگاهی به کیف پول خود بندازید و سکه‌ها و پول خرد‌های خود را درون آن بیندارید. سعی کنید در طول روز، پول خرد‌ها را در پرداخت‌های خود استفاده نکنید. بعد از ۱۲ ماه، از مقدار پولی که در داخل قلک دارید شگفت زده خواهید شد.

۵- عادت‌های غلط و گران خود را کنار بگذارید

اگر عادت دارید هر روز صبح در مسیر محل کار، سری به سوپر مارکت بزنید و در قفسه‌ها دنبال خوراکی‌های هیجان‌انگیز بگردید، باید آن را رها کنید. عادت به خوردن قهوه صبحگاهی دارید، یا همراه چای کیک میل می‌کنید؟ به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بروید، یک بسته بزرگ قهوه آماده یا یک جعبه کیک صبحانه بخرید تا بتوانید هزینه‌های روزانه خود را کاهش دهید.

۶- غذا برای هفته پیش رو آماده کنید

آماده کردن وعده‌های غذایی برای هفته آینده نیز باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود. آخر هفته فرصتی خوبی است که چند نوع غذا برای هفته بعد آماده کنید تا در طول هفته، در صورت نداشتن فرصت کافی برای پخت و پز، مجبور به خرید غذای آماده نشوید.

۷- پیاده‌روی را جایگزین خودرو شخصی کنید

اگر به شما بگویند از خودروی شخصی برای رفت و آمد‌ها یا خرید‌های روزانه استفاده نکنید، شاید فکر کنید به خاطر آلودگی هوا یا کنترل ترافیک این حرف زده می‌شود. درست است که این موضوع اهمیت خاصی دارد، اما جدا از این مسئله مهم، بحث هزینه نگهداری از یک وسایل نقلیه نیز اهمیت دارد. استفاده زیاد از خودرو به معنی مصرف زیاد سوخت و پرداخت هزینه سنگین برای تعمیرات است. اگر واقعاً می‌خواهید صرفه جویی خوبی کنید، تا جایی که ممکن است پیاده‌روی را جایگزین خودرو شخصی کنید.

منبع: ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز