اقدام دستیاران ترامپ برای مواجه نشدن با توییت‌های او

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۷:۲۴:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۴۹۶۵
به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، همانطور که ترامپ می‌کوشد در توییتر روایت خود از بحران‌هایی که آمریکا با آن دست به گریبان است را ارائه کند، تعدادی از دستیاران وی برای مواجه نشدن با توییت‌های او، هشدار گوشی‌های خود را غیرفعال کرده‌اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ بنابر گزارش شبکه آمریکایی «ای‌بی‌سی نیوز»، چند تن از معاونان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، اطلاع‌رسانی توییت‌های وی را روی گوشی‌های خود غیرفعال کرده‌اند.

بنابر این گزارش، کاخ سفید در پاسخ به اعتراضات ضدنژادپرستی، در حال آماده کردن چندین پیشنهاد در ارتباط با عدالت نژادی و اقدامات پلیس است. مشاوران ارشد ترامپ به ای‌بی‌سی نیوز گفتند کار جناح غربی کاخ سفید (بخشی از کاخ سفید که دفاتر اصلی مثل دفتر کار ترامپ و اتاق وضعیت در آن قرار دارد) به طور مرتب تحت تاثیر جوانب منفی چیزهایی است رئیس‌جمهور در آن روز توییت کرده است.

یکی از دستیاران ترامپ در کاخ سفید که اطلاع‌رسانی توییت‌های وی را غیرفعال کرده به ای‌بی‌سی نیوز گفت: فایده‌اش (فایده توییت‌های ترامپ) چیست؟

«جود دیر» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، مدعی شد ترامپ در دوره اول ریاست‌جمهوری خود بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری در تاریخ دستاورد داشته است.

کاخ سفید به درخواست وبگاه خبری آمریکایی «بیزنس اینسایدر» برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداده است. به گزارش بیزنس اینسایدر، ترامپ در هفته‌های اخیر رسوایی‌های بیشتری نسبت به همیشه در توییتر به بار آورده است. اواخر ماه مه دو توییت او در زیر سوال بردن صحت انتخابات پستی، از سوی توییتر علامت‌گذاری و به آن لینک‌هایی برای بررسی واقعیت ادعای او توسط مخاطبان پیوست شد.

روز سه‌شنبه او علیه یک معترض ۷۵ ساله در اعتراضات ضد نژادپرستی که به دست پلیس در شهر بافلوی ایالت نیویورک مجروح شده بود، یک تئوری توطئه را تقویت کرد. رئیس‌جمهور آمریکا با طرح ادعاهای اثبات‌نشده از خشونت پلیس این کشور علیه این مرد حمایت کرد.

دونالد ترامپ بدون ارائه شواهد در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت درگیری پلیس با این مرد سالخورده احتمالاً «ساختگی» بوده است.

ترامپ در توئیتر نوشت: «معترضی در بافلو که توسط پلیس هل داده می‌شود ممکن است عامل اغتشاش گروه آنتیفا باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از پیامش نوشت این صحنه را تماشا کرده و متوجه شده که شدت زمین خوردن او قوی‌تر از نیرویی بوده که پلیس به او وارد کرده است. او در پایان نوشته است: «یعنی ساختگی است؟»

سخنگوی کاخ سفید در دفاع از این توییت ترامپ اعلام کرد او فقط سوالاتی را درباره چیزی که دیده بود، مطرح کرد. چندین قانون‌گذار جمهوری‌خواه یا از اظهارنظر درباره این توییت خودداری کردند یا گفتند آن را ندیده‌اند.

شبکه توییتر چندی پیش برای نخستین بار با افزودن اخطاری به یکی از توییت‌های دونالد ترامپ امکان درستی‌سنجی آن را فراهم کرد. مدیران توییتر همواره با این انتقاد مواجه بوده‌اند که در برابر اظهارات نادرست و اطلاعات غلط منتشر شده توسط سیاستمداران و سران جهان کاری نمی‌کنند. این اقدام توییتر، رابطه ترامپ با این شبکه اجتماعی محبوبش را تیره کرد.

منبع:فارس

نظر شما