چند میوه برای تسکین علایم التهاب مفصل

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۲۰:۰۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۲۷۸۰۰
چند میوه برای تسکین علایم التهاب مفصل
نوع رژیم غذایی و برخی مواد خوراکی می‌تواند در کاهش علائم التهاب مفصل موثر باشد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ التهاب مفصل از جمله عارضه‌های شایع است که تنها در انگلیس بیش از ۱۰ میلیون نفر به آن دچار هستند.

بر اثر این عارضه، مفاصل و بافت‌های اطراف آن درگیر شده که شایع‌ترین نوع آن آرتروز است. احساس درد، سفتی و ورم در مفصل و اطراف آن از جمله علائم این بیماری است.

نوع رژیم غذایی و برخی مواد خوراکی می‌تواند در کاهش علائم این عارضه موثر باشد. یکی از راه‌های تسکین علائم این بیماری مصرف میوه‌های سرشار از مواد مغذی است.

سایت مدیکال دیلی در مطلبی به سه میوه‌ای که به عنوان خوراکی‌های تسکین دهنده علائم این بیماری شناخته می‌شوند، اشاره کرده است:

آلبالو:

رنگ قرمز آلبالو از وجود ترکیبی موسوم به آنتوسیانین ناشی می‌شود که خاصیت ضد التهابی دارد و به مفاصل کمک می‌کند. بررسی‌ها نشان داد نوشیدن آب آلبالو دو بار در طول روز برای مدت زمان سه هفته با کاهش قابل توجه نشانگر‌های التهابی به ویژه در افرادی همراه بوده که در شروع مطالعه بالاترین سطح التهاب را داشته‌اند.

آووکادو:

این میوه سرشار از مواد مغذی و مفید برای سلامت است. وجود میزان قابل توجهی از ویتامین E و خواص ضد التهابی آن به کاهش خطر آسیب دیدگی مفصل که در مراحل اولیه آرتروز دیده می‌شود، کمک می‌کند.

هندوانه:

آب حجم قابل توجهی از این میوه را تشکیل می‌دهد. همچنین بتا-کریپتوزانتین موجود در هندوانه خطر بروز علائم روماتیسم مفصلی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، لیکوپن موجود در این میوه تاثیر ضد التهابی دارد و می‌تواند در سلامت قلب نقش داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما
پرونده ویژه