هشدار چین درباره شیوع یک ویروس ناشناخته جدید

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۲۱:۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۹۴۴۲
مقامات چینی به تازگی درباره شیوع یک بیماری جدید ناشناخته که در حال انتشار در کشورهای آسیایی است، هشدار دادند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ مقامات چینی امروز از بروز یک پاندمی ناشناخته دیگر از قاره آسیا خبر دادند. به گفته آن‌ها این ویروس به مراتب بسیار کشنده‌تر از کووید ۱۹ است.

مناطقی در قزاقستان از اواسط ماه ژوئن (خرداد و تیرماه) شاهد بروز سنبله‌های عمده‌ای از بیماری ناشناخته‌ای است. وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که بیش از ۳۲۰۰۰ مورد از نوع ناشناخته ذات الریه را بین ۲۹ ژوئن و ۵ ژوئیه با ۴۵۱ مرگ و میر ثبت کرده است.

سفارت چین در قزاقستان اعلام کرد که این کشور در نیمه اول سال هزار و ۷۷۲ کشته برجای گذاشت که برخی از آن‌ها تبعه چینی بودند.

آن‌ها این بیماری را یک ذات الریه ناشناخته توصیف کرده و تاکید کردند: میزان مرگ و میر این بیماری بسیار بیشتر از کروناویروس است.
وزارت بهداشت این کشور در حال انجام تحقیقات مقایسه‌ای در مورد این ویروس ناشناخته است، اما هنوز نتوانسته آن را دقیقا شناسایی کند و از اتباع چینی خواسته شده تا با همان روش کووید ۱۹ با این ویروس مقابله کنند.

ویروس جدید

طبق بررسی‌های انجام شده، روزانه حدود ۳۰۰ بیمار با علائم ذات‌الریه در بیمارستان‌های قزاقستان بستری می‌شوند که در آزمایش‌های انجام شده اثری از کووید ۱۹ نیست.

افزایش مراجعه کنندگانی که دچار ذات الریه هستند همزمان با مبتلایان به ویروس کرونا، اوضاع را در این کشور وخیم‌تر کرده است تا آنجا که دولت دستور به اعمال دوباره محدودیت‌ها و بازگشت قرنطینه داده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه