با سبزیجاتی که چربی سوزی می‌کنند آشنا شوید

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۳:۳۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۹۴۷۷
با سبزیجاتی که چربی سوزی می‌کنند آشنا شوید
سبزیجات دارای چربی بسیار پایین و یا فاقد کلسترول هستند و مصرف آن‌ها علاوه بر کمک به کاهش وزن می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی در افراد نیز جلوگیری کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ برای کنترل وزن و لاغر شدن برخی میوه‌ها و سبزیجات لاغر کننده وجود دارند که در کاهش وزن کمک زیادی به افراد می‌کنند.

تخم کدو

تخم کدو حاوی مواد معدنی ضروری مثل آهن، فسفر و منیزیم است و منبع بسیار خوب عنصر روی نیز می‌گذارد. این آجیل، سرشار از آنتی اکسیدان بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش میدهد.

فلفل سبز

مملو از ویتامین ث بوده و خاصیت چربی سوزی دارد. مطالعات نشان می‌دهند که کسانی که دچار کمبود ویتامین ث هستند، چربی اندوخته بیشتری در بدن خود دارند. پس خوردن میوه‌ها و سبزیجاتی که منبع این ویتامین هستند، می‌تواند بدن را به سوی چربی سوزی سوق بدهد.

کلم پیچ

این سبزی، سرشار از کلسیم است که به چربی سوزی و کاهش سایز دور کمر کمک می‌کند. همچنین، حاوی آهن و لوتئین (ویتامین چشم) است و آنقدر قابل تطبیق است که می‌توان از آن به جای سبزیجات دیگر در تهیه انواع سوپ استفاده کرد.

لیمو ترش

بین مصرف لیمو ترش و کاهش وزن رابطه وجود دارد. لیمو‌هایی رو انتخاب کنید که سفت و نسبت به اندازه شان، سنگین باشند و پوست براق داشته باشند و رنگشان هم سبز تیره باشد.

منبع: میزان

 

نظر شما