ترتیب بروز علایم کرونا کشف شد

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۲۳:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۴۴۲۱
دانشمندان آمریکایی توانستند ترتیب ظهور علائم بیماری کرونا را به دست بیاورند که کمک زیادی به درک این بیماری می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا دریافتند که علائم کرونا با نظم مشخصی ظاهر می‌شوند. اکتشافی که می‌تواند به تشخیص زودتر و معالجه بیماران بی‌شماری کمک کند.

باب لاهیتا، دکتر و استاد پزشکی این دانشگاه، گفت: در این مطالعه ۵۵ هزار بیمار از کشور چین را بررسی کردیم که علائم آن‌ها روند مشخصی را طی کرده بود که اثباتی برای نظم و روند مشخص علائم بیماران کرونایی است.

به احتمال زیاد ترتیب علائم شامل  تب، سپس سرفه و درد عضلانی، به دنبال آن حالت تهوع یا استفراغ و در آخر اسهال  است؛ سه نشانه اول کرونا،  تب، سرفه و درد‌های عضلانی ممکن است به ترتیب ظهور نکند و همزمان هر سه علامت را احساس کنید و بعد از آن فرد دچار حالت تهوع و به دنبال آن اسهال می‌شود.

همه بیماران مجموعه علائم یکسانی را تجربه نمی‌کنند اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد که چگونه کووید ۱۹ با سایر بیماری‌های شناخته شده تفاوت دارد. در حالی که تب و سرفه علائم تعدادی از بیماری‌های دیگر مانند آنفولانزا نیز هستند، در این مطالعه ذکر شده است که زمان شروع این علائم و علائم بعدی گوارشی، تفاوت مبتلایان به این ویروس  است.

پیتر کوهان، دانشمند دانشگاه کالیفرنیا گفت: درک ترتیب علائم ویروس در چرخه‌های همپوشانی بیماری‌ها مفید است همانطور که در فصل‌های آینده با دو اپیدمی آنفولانزا و کرونا مواجه خواهیم شد.

او ادامه داد: با این اکتشاف پزشکان می‌توانند تشخیص دهند که بیمار را چگونه معالجه کنند و از وخیم شدن حال بیمار جلوگیری کنند؛ این اطلاعات بسیار مهم است و همچنین این علائم نشان می‌دهد شما به کرونا مبتلا شده اید.

 

نظر شما