سرنوشت بن سلمان در صورت پیروزی بایدن در انتخابات چه خواهد شد؟

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۱:۲۶:۱۳
کد خبر: ۱۰۴۸۱۲۹
سرنوشت بن سلمان در صورت پیروزی بایدن در انتخابات چه خواهد شد؟
جو بایدن رقیب ترامپ که بر اساس همه نظرسنجی‌ها، شانس وی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر است، شاید آنچه را که او درباره بن سلمان نادیده گرفته بود را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ تنها ۶ روز به پایان مهلت دادگاه فدرال در واشنگتن به ولیعهد سعودی و اعضای تیم ترور موسوم به جوخه ببر‌ها باقی مانده است تا آن‌ها به اتهام مطرح شده از سوی " سعد الجبری" مسئول سابق سازمان اطلاعات سعودی پاسخ دهند و در صورتیکه درمهلت باقیمانده به این اتهام، پاسخ ندهند، دادگاه برای آن‌ها حکم غیابی صادر می‌کند.

در متن دادخواست‌های تهیه شده علیه بن سلمان و ۱۳ متهم دیگر که شبکه آمریکایی سی. ان. ان آنرا منتشر کرده، آمده است که "علیه شما دادخواست قضایی ارائه شده است و باید به این دادخواست پاسخ دهید و یا اینکه به دادستان یا وکیل دادستانی، پاسخ دهید، درغیر این صورت، حکم غیابی برای شما صادر خواهد شد".

این فراخوانی، اخطاری رسمی است که از خوانده‌ها می‌خواهد که در دادگاه حضور پیدا کنند و این مساله، باعث می‌شود که لطف دادگاه‌های آمریکایی شامل حال بن سلمان شود.

دادگاه‌هایی که عموماً از احکام خود به عنوان سلاحی در دست قوه مجریه استفاده می‌کنند که می‌تواند هر وقت بخواهد از آن برای مجازات طرف‌های مورد نظر این دادگاه‌ها، استفاده کند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، حکم دادگاه واشنگتن را درباره بن سلمان و مشاورانش در ارتباط با قتل جمال خاشقجی و حتی دیگر احکام صادره از سوی دادگاه فدرال را نادیده می‌گیرد.

ترامپ همچنین گزارش‌های سیا که صراحتا ولیعهد سعودی را به کشتن خاشقچی متهم کرده، نادیده می‌گیرد، اما جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ که بر اساس همه نظرسنجی‌ها، شانس وی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از ترامپ است، شاید آنچه را که ترامپ آنرا نادیده گرفته بود، بار دیگر مورد توجه قرار دهد و به جریان بیاندازد.

به ویژه اینکه بایدن در همه سخنان خود وقتی از وی درباره نحوه تعامل با بن سلمان درخصوص جنایت قتل خاشقچی و جنگ یمن درصورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری امریکا سوال شده، گفته است که عربستان سعودی را به خاطر قتل خاشقچی و کودکان یمن تحت تعقیب قرار خواهد داد، همچنانکه کمک‌های نظامی به عربستان را متوقف خواهد کرد و اجازه خواهد داد که عربستان بهای این کار خود را بپردازد و در عرصه بین المللی به کشوری منزوی تبدیل شود.

اگر چه ما به اظهارات بایدن هم به دلایل متعدد باور نداریم، از جمله این که درصورتیکه حمایت‌های دولت سابق امریکا به ریاست باراک اوباما - که بایدن در آن زمان سمت معاون رئیس جمهوری را داشت، نبود، عربستان مرتکب کشتار‌های فجیع در یمن نمی‌شد؛ و از دلایل دیگر اینکه، صرف نظر از اینکه رئیس جمهوری آمریکا چه کسی باشد، عربستان از اصول ثابت سیاست خارجه آمریکا به شمار می‌رود، ولی ما معتقدیم که بایدن دوست ندارد که بن سلمان در عربستان در راس قدرت باشد، چرا که بن سلمان همه تلاش‌های خود را درجهت حمایت از حزب جمهوری خواه و شخص ترامپ به کار گرفته و از همه امکانات مالی و سیاسی عربستان برای موفقیت طرح‌های ترامپ در داخل آمریکا و خارج از آن استفاده کرده است تا زمینه برای پیروزی وی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فراهم شود و همین مساله ممکنست موجب شود که بایدن، بن سلمان را به دادگاه‌های آمریکا بکشاند یا حداقل وی را به عنوان " فراری از عدالت آمریکا " معرفی کند.

منبع: العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز