پاسخ "اسرائیل" به توجیه اماراتی ها؛

بگذارید امارات اف ۳۵ بخرند؛ نحوه استفاده از آن را بلد نیستند!

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۳:۵۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۸۸۸۲
مقامات اماراتی همین که متوجه شدند توجیه هایشان درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حتی انسان های ساده لوح را هم قانع نمی کند، به سراغ توجیه سخیف تر و احمقانه تر دیگری رفتند و گفتند که هدفشان از این سازش، خرید جنگنده های اف 35 آمریکایی است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از العالم، همان طور که می دانیم رژیم صهیونیستی هرگز به آمریکا اجازه نمی دهد که سلاح پیشرفته به متحدان آمریکا و این رژیم در منطقه همچون مصر، اردن، عربستان و امارات بفروشد چون در این صورت "اصل" حفظ برتری موازنه قوای نظامی در منطقه که طبق قانون کنگره آمریکا، باید به نفع این رژیم باشد، نقض می شود.

با اینکه مقامات صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو تصریح کرده اند که اجازه نمی دهند آمریکا در ازای عادی سازی روابط، هواپیمای اف 35 به امارات بفروشد و با اینکه لابی صهیونیستی در آمریکا اجازه امضای هیچ قرارداد تسلیحاتی در خاورمیانه که امنیت این رژیم را تهدید کند، حتی در آینده نخواهد داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم گفته است امکان "تغییر نظر" در فروش هواپیماهای اف 35 به امارات وجود دارد. در حالی که جرد کوشنر مشاور و داماد ترامپ گفته است که عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی باید احتمال فروش این جنگنده ها به امارات را تقویت کند و آمریکا در حال بررسی این موضوع است.

امارات به خوبی می داند که هرگز به این جنگنده ها دست نخواهد یافت اما ناچار است با توسل به چنین توجیه هایی، به نحوی از کار خود دفاع کند تا چنین به نظر نیاید که تن به سازشی داده است که یکسر برد به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است و امارات هیچ سودی از این سازش نبرده است. ترامپ و کوشنر هم می دانند که امارات به این جنگنده ها دست نخواهد یافت و صحبت آنها از "تجدید نظر" و "بررسی" فروش این جنگنده ها به امارات صرفا ترفندی است برای برداشتن فشار از سر محمد بن زاید و فراهم کردن مقدمات سازش دیگر کشورهای عربی که در صف عادی سازی روابط ایستاده اند و هدف نهایی آنها از این ترفند، نجات ترامپ در انتخابات آمریکاست.

رسانه های رژیم صهیونیستی از زاویه کاملا متفاوتی به موضوع فروش جنگنده های اف 35 به امارات نگاه می کنند آنها از یک سو سعی می کنند ترامپ و کوشنر را تحریک نکنند و از سوی دیگر می کوشند به امارات و دیگر کشورهای سازشکار عربی اطمینان دهند که رژیم صهیونیستی هیچ مشکلی با خرید سلاح های پیشرفته از سوی این کشورها ندارند؛ در واقع آنها خیالشان از این راحت است که اماراتی ها اصلا نحوه استفاده از این سلاح ها را نمی دانند.

ما قصد توهین به اماراتی ها را نداریم بلکه این نظر در واقع، نظر شرکا و متحدان بن زاید در رژیم اسرائیل نسبت به اماراتی هاست. روزنامه یدیعوت آحرونوت، به نقل از یک کارشناس نظامی اسرائیلی به نام "رون بن یشای" می نویسد: حتی اگر جنگنده های اف 35 یا هر سلاح پیشرفته دیگری به امارات فروخته شود، خطر این سلاح ها – در صورتی که امارات رو در روی ما قرار گیرد – بسیار محدود خواهد بود، زیرا نظامیان حرفه ای و فرماندهان و کاربران سامانه های تسلیحاتی در نیروهای اماراتی خارجی اعم از آمریکایی، اروپایی و کلمبیایی هستند؛ لذا در صورت وقوع کودتای افراطیون اسلام گرا در امارات، هشت سال طول خواهد کشید که آنها بتوانند از این سلاح ها استفاده کنند.!!

منبع:العالم

نظر شما