این خوراکی جذاب خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۷:۴۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۴۴۳
این خوراکی جذاب خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد
بستنی یکی از خوراکی‌های پرطرفدار بین همه گروه‌های سنی است که علاوه بر فواید زیاد، خطر ابتلا به سرطان را هم کاهش می دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ بستنی یکی از خوراکی‌های پرطرفدار فصل داغ تابستان است که علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز علاقه بسیار زیادی به مصرف این خوراکی خوشمزه دارند و البته فواید بسیار فراوانی هم دارد.

تقویت استخوان‌ها

شیر از جمله نوشیدنی‌هایی است که به دلیل پروتئین و کلسیم فراوان برای جلوگیری از پوکی استخوان و رشد و استحکام استخوان‌ها و تقویت دندان مفید و سودمند است. بستنی یکی از فرآورده‌های شیری است که برای تولید آن به میزان قابل توجهی شیر نیاز است.

کسانی که تمایل به مصرف شیر ندارند بستنی می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن‌ها باشد، اما باید توجه داشت که نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد. زیرا شکر و افزودنی‌های شیرین موجود در بستنی زمانی که بیش از حد مصرف شود می‌تواند دردسرساز باشد.

کمک به رشد جنین و باروری

جنین برای رشد کامل‌تر خود نیاز به دریافت مواد معدنی و پروتئینی و کلسیم دارد که آن را از طریق بدن مادر دریافت می‌کند. پس مصرف بستنی در دوران بارداری با در نظر گرفتن قند آن نه تنها برای جنین خطر ساز نیست بلکه به فرآیند رشد هرچه بهتر جنین نیز کمک می‌کند. همچنین استفاده از بستنی می‌تواند یکی از راه‌های افزایش احتمال بارداری در بین بانوان شود.

افزایش شادی و انرژی

بستنی دارای کالری بسیار زیادی است پس اگر بر اثر فعالیت زیاد در طول روز میزان قابل توجهی از انرژی خود را از دست داده اید و احساس خستگی و کسالت می‌کنید می‌توانید با مصرف بستنی دوپینگ کرده و انرژی خود را دوباره به دست بیاورید .

کاهش خطر ابتلا به سرطان

برای جلوگیری از ابتلا به هر نوع سرطان استفاده از لبنیات و فرآورده‌های شیر توصیه می‌شود. حال با توجه به اینکه در بین فرآورده‌های شیر، بستنی یکی از پرطرفدارترین آن‌هاست، جایگزین مناسبی برای دریافت کلسیم و پروتئین  است و به همین خاطر مصرف میزان معین و مشخصی از بستنی برای همه افراد توصیه می‌شود.

عملکرد بهتر و هوشیاری مغز

مصرف شیر در ابتدای روز برای صبحانه نیز توصیه می‌شود که می‌توان مصرف بستنی را در طول روز جایگزین این نوشیدنی کرد تا در طول روز از هوشیاری بیشتری برخوردار باشید.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

بستنی سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین و همچنین کلسیم است که با مصرف تنها یک بستنی می‌توانید همه این ویتامین‌ها و مواد معدنی را به صورت یکجا دریافت کنید. همچنین مصرف بستنی سبب می‌شود تا بدن شما در برابر حمله و هجوم انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها مقاومت بیشتری از خود نشان داده و در نهایت باعث بهبود و عملکرد سیستم گوارشی و تنفسی شما نیز شود.

 

نظر شما