آیا ترامپ آمریکا را به ورطه جنگ داخلی می کشاند و نابود می کند؟

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۸:۵۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۵۲۶۱
آیا ترامپ آمریکا را به ورطه جنگ داخلی می کشاند و نابود می کند؟
گویا هشدار رسانه ها و اعضای کنگره آمریکا درباره اینکه ترامپ در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری، این کشور را با استفاده از شبه نظامیان راستگرای افراطی به سوی جنگ داخلی سوق می دهد، به جا بود. علت این رویکرد آن است که نژادپرستان سفید پوست مسلح به خیابان آمده و سیاه پوستان که آنان نیز مسلح بودند را به چالش کشیدند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ روزنامه تایمز انگلستان نوشت: تظاهرکنندگان سفید پوست مسلح با فعالان جنبش "زندگی سیاهان مهم است" در شهر لویزفیل در ایالت کنتاکی درگیر شدند.

تایمز افزود: سرکرده سفیدپوستان افراطی مسلح شخصی به نام "وایکینگ خشمگین" است که همراه با یارانش برای قدرتنمایی به خیابانهای لویزفیل آمدند اما با سیاه پوستان آفریقایی تباری به نام "ائتلاف شوخی نمی شناسد" مواجه شدند که فرمانده شان یک آفریقایی الاصل به نام ویتز جرالد جانسون است.

به نوشته تایمز، گروههای مزبور آماده استفاده از سلاح علیه یکدیگر هستند.

مطبوعات آمریکا نیز نوشتند که ترامپ با استفاده از سخنان نژادپرستانه چندش آور علیه شهروندان سیاه پوست و رنگین پوست، تایید سرکوب وحشیانه مخالفان نژادپرستی توسط پلیس، ابراز تردید درباره شفاف بودن انتخابات آتی ریاست جمهوری و متهم کردن مخالفانش به تلاش برای هدایت کشور به دامان چپگرایی و سوسیالیسم، اوضاع آمریکا را به طرف انفجار سوق می دهد.

این مطبوعات هشدار دادند که این اقدامات ترامپ، باعث احیای گرایشهای نژادپرستانه سفید پوستانی شده که خود را از لحاظ نژادی برتر از سایر شهروندان غیراروپایی آمریکا می دانند.

روزنامه روسی گازیتا رو نیز ماه ژوئیه 2020 نوشت: شهروندان آفریقایی الاصل آمریکا در ماههای اخیر به خاطر سرکوب وحشیانه تظاهرات ضد نژادپرستی توسط پلیس، به طور گسترده اقدام به خرید سلاح کرده اند به ویژه که بر اساس قانون اساسی آمریکا هر شهروند این کشور حق خرید و حمل سلاح را دارد.

این روزنامه به نقل از فیلیپ اسمیت رئیس انجمن آفریقا آمریکای دارندگان سلاح نوشت: شمار اشخاصی که امسال به این انجمن پیوستند به 30 هزار نفر رسید در حالیکه در گذشته این رقم سالانه فقط دو هزار نفر بود.

وی گفت: دیگر آن زمان گذشت که شهروندان آفریقایی الاصل آمریکا در انتظار منجی باشند، آنان از این پس منجی خودشان هستند.

طبق آخرین آمار منابع مستقل در آمریکا، تقاضا برای خرید سلاح توسط آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بیشتر شده است.

همچنین بر اساس نتایج یک پژوهش، فروش سلاح‌های آمریکایی در نیمه نخست سال جاری میلادی به نسبت 95 درصد، و فروش مهمات به نسبت 139 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

تلویزیون "المیادین" در گزارشی اعلام کرد، "نیویورک‌تایمز" از "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل استفاده از "نیروهای حفاظت مرزی" که با دستور مستقیم کاخ سفید سیاه‌پوستان را سرکوب می‌کند، انتقاد کرده و نوشته است که اتفاقات شهر "پورتلند"، سرکوب سیاه‌پوستان و برجسته شدن گرایش‌های تبعیض نژادی را به نمایش گذاشته که ممکن است جنگ داخلی را با عناوین مختلف شعله‌ور سازد.

"نیروهای حفاظت مرزی" برای نخستین بار در شهر پورتلند در ایالت اورگان ظاهر شدند که طی آن، این نیروها که نشان مشخصی ندارند، معترضان را بازداشت می‌کردند و آنها را با خودروهای بدون آرم به بازداشتگاه‌ها منتقل می‌کردند.

هفته‌نامه "نیویورکر" در گزارشی نیروهای مذکور را " زیر نظر دولت فدرال و تحت فرماندهی تندرو و وفادار به ترامپ" خوانده است. نمایندگان کنگره نیز درباره سوء‌استفاده گروه‌های راست‌گرای تندرو از شکاف و اختلافات محرمانه میان این نیروها هشدار داده و احتمال دادند که این راست‌افراطی‌ها با پوشیدن لباس‌های نظامی نیروهای مذکور، دشمنان چپ‌گرای‌شان را هدف قرار داده و آنها را بازداشت کنند.

روابط مستحکم میان دونالد ترامپ و نیروهای گارد مرزی نشات گرفته از حمایت اتحادیه حامی این نیروها از او در جریان کارزار انتخاباتی 2016 است. در آن زمان، برای نخستین بار یک اتحادیه نیروهای نظامی- از زمان تشکیلش به عنوان بازوی وزارت امنیت داخلی- از یک کاندیدای ریاست‌جمهوری اعلام حمایت کرد.

همه این اتفاقات موید این واقعیت است که ترامپ در صورت شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، نتایج آن را قبول نخواهد کرد و بلکه به نیروهای قهریه متوسل خواهد شد. امری که اعضای ارشد کنگره آمریکا را نگران کرده و آنها از ارتش خواسته‌اند در صورتی که ترامپ از ترک کاخ سفید امتناع ورزد با او از مجرای قانون رفتار کنند. آیا ترامپ به آمریکا از همان جام زهری خواهد نوشاند که به کشورها و ملت‌های جهان طی قرن‌های اخیر نوشانده است؟

منبع:العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز