چه مقدار باکتری بر روی زمین وجود دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۰۸:۳۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۳۶۲۶
چه مقدار باکتری بر روی زمین وجود دارد؟
محققان به جست‌و‌جوی محاسبات مربوط به تعداد باکتری‌ها پرداخته و دریافتند که شمار آن‌ها در کره زمین بیشتر زیاد است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ باکتری‌ها، بیشترین جمعیت موجودات در زمین را دارند. باکتری‌ها تقریباً در هر جای کره زمین، در اعماق زمین، زیر عمیق‌ترین نقاط اقیانوس‌ها و حتی در ارتفاع ۴۰ مایلی از جو زمین نیز وجود دارند. تعداد تخمینی باکتری‌های موجود در سیستم زمین ممکن است شما را شوکه کند. در ادامه جزئیات بیشتر در این زمینه را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

برآورد کلی باکتری‌هایی که در اطراف ما زندگی می‌کنند پنج میلیون تریلیون تریلیون است. در واقع شکل عددی تعداد باکتری‌های موجود در سیستم زمین عدد ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۵ است. در واقع یک ۵ و سی عدد ۰، تعداد تخمینی باکتری‌های زمین است که درک این عدد بسیار سخت بوده است.

این رقم بسیار ترسناک و شوکه‌کننده است و درک این تعداد باکتری‌های بسیار ریز که با چشم غیرمسلح قابل دید نیستند و در همه‌جا وجود دارند بسیار سخت است. در عصر امروز که جهان هنوز قادر به کنترل بیماری‌های همه گیری مانند ویروس کرونا نیست، شاهدیم که چگونه چشم انداز‌های مربوط به بهداشت و سلامت به طور گسترده‌ای تغییر کرده است. ممکن است فکر کنید که باکتری‌ها به خصوص در این تعداد وسیع، موجودات مضر و خطرناکی هستند و برای دیگر موجودات نگران‌کننده خواهند بود. در واقع این فکر درست است، زیرا باکتری‌ها می‌توانند بیماری‌ها و عفونت‌های مختلفی را ایجاد کنند، اما از بین باکتری‌های موجود در اطرافمان، درصد کمی از آن‌ها خطرناک هستند. در نتیجه نیازی نیست تا از وجود این حجم گسترده از باکتری‌ها بترسیم یا احساس خطر کنیم.

از سوی دیگر باکتری‌ها در برخی زمینه‌ها برای زمین و موجودات مختلف مفید بوده‌اند. می‌توان گفت که باکتری‌ها توانایی مدیریت سطح نیتروژن در خاک را دارند و فرایند‌های مختلف تجزیه را در زمین انجام می‌دهند. بدون شک، پایداری سیستم زمین تا حد زیادی به دنیای باکتری‌ها بستگی دارد. اگر مسمومیت غذایی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که احساس بدی بوده، اما نگران نباشید، زیرا باکتری‌های موجود در روده به شما کمک می‌کنند تا با این شرایط مبارزه کنید. در واقع شاید ما خوش شانس هستیم که مقدار زیادی باکتری خوب در بدن داریم که این باکتری‌ها اغلب به بدن ما کمک می‌کنند تا با سایر باکتری‌ها و ویروس‌ها مقابله کنیم. در نتیجه باکتری‌ها در سیستم ایمنی بدن ما تاثیر مثبتی دارند و به مقاومت و مبارز‌ه‌ی بدن ما در برابر بیماری‌ها کمک خواهند کرد.

منبع: دینو

نظر شما
پرونده ویژه