سرانجام غم انگیز مردی که در مصرف شیرین‌بیان زیاده‌روی کرد

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۳۸۵۷
داستان زندگی کارگر آمریکایی که به خوردن شیرین بیان عشق می‌ورزید، به سرانجامی غم انگیز منتهی شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ کارگر ساختمانی که عاشق خوردن «شیرین بیان» بود، سرانجام مالیاتی گزاف بابت آن داد و آن مالیات چیزی به جز جانش نبود.

بر اساس اعلام نشریه گاردین، این کارگر ساختمانی اهل ماساچوست، عاشق خوردن «شیرین بیان سیاه» بود؛ تا جایی که به خوردن پیوسته و روزانه آن اعتیاد پیدا کرده بود، اما این مسأله پیامد‌های بدی را برای وی رقم زد که همان مرگ به شکلی عجیب بود.

طبق اعلام روزنامه گاردین چاپ انگلیس، پزشکان گفته اند خوردن روزانه یک بسته و نیم شیرین بیان سیاه در مدت چند هفته سبب شد تا قلب این مرد ۵۴ ساله از کار بیفتد.

افت پتاسیم بر اثر مصرف مصرف شیرین بیان

بر اساس این گزارش، این کارگر آمریکایی به هنگام خوردن ناهار در یک رستوران، بر روی زمین افتاد. دکتر‌ها دریافتند پتاسیم بدن به شکل خطرناکی پایین است و این مسأله برای «آهنگ ضربان قلبی وی» مشکل ایجاد کرده است. بخش اورژانس برای وی احیای قلبی ریوی (سی پی آر) را به انجام رساند؛ اما او روز بعد فوت کرد.

دکتر «نیل بوتالا» (Neel Butala,) متخصص قلب در بیمارستان ماساچوست در گفت و گو با مجله پزشکی نیوانگلند (New England Journal of Medicine.) اعلام کرد: حتی خوردن مقدار اندکی از شیرین بیان می‌تواند اندکی فشار خون شما را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، مسأله بخاطر وجود «اسید گلیسریزیک» است که در شیرین بیان سیاه و بسیاری دیگر از غذا‌ها و مکمل‌های غذایی دیگر وجو دارد. این مسأله می‌تواند سبب کاهش شدید پتاسیم و ایجاد عدم توازن در دیگر مواد معدنی خصوصا الکترولیت‌های بدن شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هشدا داده است خوردن روزانه دو اونس (حدود ۵۰ گرم) از شیرین بیان سیاه برای دو هفته تواند سبب مشکل در ضربان قلب ایجاد کند؛ به خصوص برای افرادی که بالای ۴۰ سال دارند.

سازمان غذا و دارو اجازه داده است تا حداکثر ۳.۱ درصد از محتوا‌های غذایی دارای اسید گلیسریزیک باشد؛ اما بسیاری از آب بات‌ها و دیگر محصولاتی که از شیرین بیان تهیه می‌شوند، اعلام نمی‌کنند چه میزان از این مواد را دارا هستند.

نظر شما
پرونده ویژه