نقشه آمریکا برای عراق/ کاخ سفید به دنبال تحریک دولت عراق و تفرقه افکنی

۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۲۲:۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۷۴۷۹
کارشناسان معتقد هستند، کاخ سفید تمایلی ندارد عراق دارای دولت یا نظام سیاسی فعال باشد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛  برخی سیاستمداران عراقی بر این باور هستند که حضور آمریکا در عراق از سال ۲۰۰۳ و پیش از آن در افغانستان در چارچوب نظریه (جنگ‌های صفر) است به این معنا که تلفات ارتش آمریکا در حد صفر است. آن‌ها اظهار داشتند، اما حضور کنونی آمریکا در مقایسه با سال ۲۰۰۳ بیانگر تغییرات زیادی در این زمینه است.

این سیاستمداران افزودند: آمریکا افزون بر مشکلات خود با کشور‌های اروپایی، کشور‌های حوزه خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران، از خستگی رنج می‌برد کما اینکه ارتش آمریکا ضربه‌های زیادی از مقاومت اسلامی خورده و این کشور بار دیگر در صدد بحران آفرینی در عراق است.

آن‌ها افزودند: آمریکا با متهم کردن گروه‌های مقاومت که از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ با حضور آمریکا مقابله کرده و آنان را سال ۲۰۱۱ مجبور به خروج کردند درصدد تحریک دولت عراق و اعمال فشار بر این کشور و تفرقه افکنی است.

سیاستمداران عراقی تاکید دارند مرحله پیشین، مرحله مهلت دادن به دولت عراق برای مذاکره جهت اجرای تصمیم پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیرو‌های آمریکایی بود.

این سیاستمداران افزودند: تاریخ روابط آمریکا و عراق تاکیدی بر این نکته است که کاخ سفید تمایلی ندارد عراق دارای دولت یا نظام سیاسی فعال باشد. عراق تاکنون هیچ کمکی از آمریکا دریافت نکرده است. زیرساخت‌های عراق سال ۱۹۹۰ تخریب و کشور طی ۱۳ سال محاصره شد. عراق برای مقابله با آمریکا هزاران شهید داد. زیرا طرح‌های ویرانگر آمریکا پس از دوره اشغال با تخریب گنبد امام حسن عسکری و امام هادی علیهما السلام آغاز شد تا به ایجاد گروه تروریستی داعش توسط آمریکا رسید.

آن‌ها تاکید کردند: مشکل در فعال یا غیر فعال بودن سفارت آمریکا نیست بلکه مسئله، کودتای آمریکا علیه عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین است، زیرا وی رویکردی متمایل به شرق به ویژه چین داشت.

وی افزود: گروه‌های مقاومت معتقدند عراق فقط با بیرون راندن این نیرو‌ها می‌تواند دولتی واقعی ایجاد کند.

کارشناسان افزودند: مردم عراق عملیات زیادی علیه نیرو‌های آمریکایی از زمان اشغال این کشور انجام دادند و این عملیات بیانگر مخالفت مردم عراق است.

برخی کارشناسان نیز گفتند: ترور (سردار) قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دو فرمانده شهید توسط آمریکا وضعیت را بسیار بحرانی کرد و پارلمان عراق نیز در این بین تصمیم تاریخی خود را اتخاذ کرد که موجب دستپاچگی شدید آمریکا شد.

این کارشناسان افزودند: دولت آمریکا نمی‌خواهد حوادث بنغازی با سفیر آمریکا در سال ۲۰۱۲ تکرار شود. این در حالی است که برخی اطلاعات بیانگر افزایش عملیات‌ها برای هدف قرار دادن سفارت آمریکاست به ویژه که آمریکا هفته‌های حساس پیش از انتخابات را می‌گذراند و این امر می‌تواند منجر به تاثیرگذاری این موضوع بر مساله انتخابات ریاست جمهوری درست مانند سال ۲۰۱۲ شود.

منبع: العام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز