شکوهی مطرح کرد؛

راهکارهایی برای کاهش شیوع آنفلوانزا و کرونا در فصل سرد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۸:۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۹۷۴۵
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه شهید بهشتی راهکارهایی برای کاهش شیوع آنفلوانزا و کرونا در فصل سرد سال بیان کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ شروین شکوهی مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه شهید بهشتی درباره شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: علاوه بر تغییرات ویروس، بی توجهی و خستگی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین عدم اعمال برخی از محدودیت‌های لازم همچون تعطیلی سازمان‌ها و نهاد‌ها از دیگر عوامل افزایش شیوع این بیماری است.

او گفت:یکی از تفاوت‌های مهم بین آنفلوآنزا و کووید ۱۹ این است که احتمال انتقال آنفلوآنزا از افراد بدون علامت بسیار کم است؛ درحالی که یکی از مشکلات بیماری کووید19، انتقال ویروس از طریق افراد بی علامت است.

شکوهی بیان کرد:ریسک فاکتور‌های افرادی که با بیماران کوویدی در ارتباط هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول ریسک فاکتور‌هایی که باعث می‌شود فرد در صورت ابتلا شرایط سختی را تجربه کند و دسته دوم ریسک فاکتور‌های اجتماعی که به واسطه شغل یا موقعیت اجتماعی فرد باعث می‌شود در صورت ابتلا سلامت افراد زیادی را تهدید کند.

او گفت: بنابراین افرادی که در تماس نزدیک با فرد کرونایی هستند برای تصمیم گیری درباره ضرورت قرنطینه و انجام فاصله گذاری اجتماعی، نحوه ارتباطشان با دیگر افراد و لزوم انجام تست باید با پزشک دارای تجربه در این زمینه مشورت کنند تا احتمال انتقال بیماری در جامعه و همچنین ابتلای خود فرد به بیماری کاهش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز