ویروس کرونا چند ساعت روی پوست زنده می ماند؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۲۳:۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۰۷۴۸۲۳
ویروس کرونا چند ساعت روی پوست زنده می ماند؟
متخصصان و دانشمندان علوم پزشکی ژاپن با انجام پاره ای تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که ویروس کرونا ۵ برابر بیشتر از ویروس بیماری آنفلوانزا روی پوست بدن انسان زنده می ماند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ روزنامه ژاپن تایمز از قول محققان ژاپنی خاطرنشان کرده، ویروس کرونا می تواند ساعات طولانی روی پوست انسان فعال بماند و برای همین شستن مکرر دست ها یکی از مهمترین اقدامات برای از بین بردن کووید ۱۹ است.

این گزارش حاکی است، ویروسی که باعث ابتلا به آنفلوانزا می شود، روی پوست انسان حدود۲ ساعت زنده می ماند در صورتی که مدت زمان فعال بودن کرونا روی پوست انسان ۵ برابر این زمان است.

در مقاله محققان ژاپنی در نشریه علمی و پزشکی مرتبط با بیماری ها آمده است: زنده ماندن طولانی ویروس کرونا بر روی پوست انسان ممکن است خطر انتقال آن را به دلیل تماس ها و ارتباطاتی که بین افراد بوجود می آید افزایش دهد و همین همه گیری را تسریع می کند.

این تیم تحقیقاتی ژاپن مقادیری از پوست های جمع آوری شده از نمونه های کالبد شکافی را حدود یک روز پس از مرگ مبتلایان آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده است که اگر دست ها و پوست با اتانول ضد عفونی شوند، ویروس کرونا و آنفلوانزا ظرف ۱۵ ثانیه غیرفعال می شود.

بنا به اعلام دانشمندان ژاپنی، ماندگاری بیشتر کرونا روی پوست خطر انتقال آن را بسرعت افزایش می دهد و بهداشت دست ها می تواند چنین خطری را بشدت کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، سازمان بهداشت جهانی پیشتر خواستار شست و شوی منظم و کامل دست ها برای محدود کردن دوره انتقال ویروس شده و از ابتلای شیوع ویروس در چین بر این موضوع تاکید ورزیده است.

نظر شما
پرونده ویژه