اظهار نظر عجیب یک مقام کاخ سفید درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۸۰۳۶
اظهار نظر عجیب یک مقام کاخ سفید درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا
رئیس دفتر رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد کاخ سفید برنامه‌ای برای مقابله با همه‌گیری کرونا ندارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از آسوشیتدپرس، در پی مثبت شدن تست کرونای شماری از کارکنان کاخ سفید، مارک میدوز، رئیس دفتر رئیس‌جمهور آمریکا، اذعان کرد دولت دونالد ترامپ نه تنها برنامه‌ای برای کنترل و مقابله با همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ ندارد، بلکه قصدی هم برای این کار ندارد.
وی با حضور در یک برنامه تلویزیونی به صراحت گفت: «بنا نداریم پاندمی را کنترل کنیم».
روز یکشنبه گزارش شد پنج نفر از افراد حلقه نزدیک به مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، شامل رئیس دفتر او و سه نفر از کارکنانش همراه با مشاور پنس، همگی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.
از سوی دیگر، اندرو کوئومو، فرماندار نیویورک، بلافاصله به سخنان اخیر رئیس دفتر دونالد ترامپ واکنش نشان داد. روزنامه «دیلی نیوز» به نقل از کوئومو درباره عملکرد دولت دونالد ترامپ نوشت: «آن‌ها بدون کمترین زحمتی تسلیم شدند».
فرماندار ایالت نیویورک «رویکرد منفعلانه دولت» در مقابله با همه‌‌گیری کرونا را «تسلیم بزرگ آمریکایی» توصیف کرد. او افزود دولت ترامپ از همان آغاز همه‌گیری، «وادادگی» و «تسلیم» را پیشه کرد.
کوئومو گفت: «آن‌ها از همان ابتدا بر این باور بودند که قادر به کنترل این ویروس نیستند».
ابتلای روزانه به ویروس کرونا در آمریکا روز جمعه دوم آبان به ۸۳ هزار مورد رسید و رکورد تازه‌ای بر جای گذاشت.
تاکنون شمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده به حدود ۸.۷ میلیون نفر رسیده که برابر با یک پنجم کل مبتلایان ثبت‌شده در جهان است.
همچنین آمار مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در آمریکا به حدود ۲۳۰ هزار نفر رسیده است که باز هم سهمی ۲۰ درصدی در کل آمار مرگ‌ومیر ثبت شده در جهان دارد.
دانشگاه واشینگتن در مطالعه‌ای جدید و با مدل‌سازی شیوع کرونا و آمار مرگ‌ومیر پیش‌بینی کرده است که شمار قربانیان کرونا در آمریکا تا بهار سال آینده از مرز نیم میلیون نفر خواهد گذشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز