آنتی بادی کرونا تا چه زمانی در بدن باقی می‌ماند؟

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۴:۳۷:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۸۹۶۰
آنتی بادی کرونا تا چه زمانی در بدن باقی می‌ماند؟
بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد پس از ابتلا به کووید۱۹ ممکن است تا ۷ ماه پس از بهبودی آنتی بادی‌های این ویروس را داشته باشند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از  اسپوتنیک، براساس نتایج بررسی‌های جدید که ۳۰۰ بیمار آلوده به ویروس کرونا و ۱۹۸ بیمار بهبودیافته از ویروس در آن شرکت داشتند، آنتی‌بادی‌ها علیه ویروس کرونای جدید با افزایش سریع در ۳هفته اول پس از بروز علائم و تا ۷ماه پس از ابتلا به این بیماری قابل‌تشخیص هستند.

تحقیقات منتشر شده در مجله ایمونولوژی اروپا نشان می‌دهد افرادی که برای تحقیق تحت نظر بودند، تا چندین ماه پس از ابتلا به ویروس کرونا آنتی‌بادی‌هایی با فعالیت خنثی‌سازی تایید شده ویروس سارس‌کوو۲ را داشتند.

مارک ولدوئن سرپرست این تحقیق از موسسه مولکولی (Molecular) پرتغال، سطح آنتی‌بادی بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، ۲۵۰۰ کارمند دانشگاه و ۱۹۸ داوطلب پس از بهبود کووید۱۹ را تحت بررسی قرار داد.

بر اساس نتایج تحقیقات ۹۰ درصد افراد در بدن خود آنتی بادی قابل تشخیص دارند که تا هفت ماه پس از ابتلا به کووید ۱۹ وجود دارد. همچنین مشخص شد که سن در مقادیر آنتی بادی تولید شده اثرگذار نیست، بلکه این عامل به شدت بیماری مرتبط است.

نظر شما
پرونده ویژه