همه احتمالات درباره نتایج انتخابات آمریکا در سال ۲۰۲۰

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۲۷۶۸
همه احتمالات درباره نتایج انتخابات آمریکا در سال ۲۰۲۰
نتیجه انتخابات آمریکا در صورت شکست ترامپ با توجه به مشارکت بی‌سابقه مردم در انتخابات زودهنگام، پیش‌بینی‌های بسیاری را پیش روی کارشناسان و تحلیلگران گذاشته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ نتیجه انتخابات آمریکا در صورت شکست ترامپ با توجه به مشارکت بی‌سابقه مردم در انتخابات زود هنگام، پیش‌بینی‌های بسیاری را پیش روی کارشناسان تحلیلگران گذاشته که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم:

نامزد بازنده نتیجه را قبول کند

این اتفاق معمولاً در ساعات اولیه صبح روز بعد رخ می‌دهد. یک پذیرش شکست عمومی برای مردم آمریکا روشن می‌کند که چه کسی برنده شده است. پس از آشکار شدن کامل نتیجه انتخابات، نامزد شکست خورده در انتخابات در یک سخنرانی همگانی با پذیرش شکست خود راه را برای نامزد پیروز باز می‌گذارد.

نتایج نهایی می‌شود

اگر مشخص شود چه کسی پیروز انتخابات است، باز هم مقامات محلی در روز‌های پس از انتخابات، شمارش آرا را به پایان رسانده و نتایج خود را برای مقامات ایالتی ارسال می‌کنند. مقامات ایالتی نیز پس از تأیید نتایج، آن‌ها را برای مقامات فدرال می‌فرستند.

ترامپ صحت رأی‌گیری را زیر سوال می‌برد

تا امروز نزدیک به ۹۰ میلیون آمریکایی رأی خود را به صندوق انداخته‌اند که دلیل اصلی آن افزایش رأی‌گیری از طریق پست است. ترامپ گفته که در رأی‌گیری از طریق پست تقلب می‌شود و متحدان وی به تشکیک در این شیوه انتخابات دامن زده‌اند.

بر اساس تحقیقات محققان انتخاباتی مثل ادوارد فولی و چارلز استوارت، دموکرات‌ها بیشتر تمایل به رأی‌گیری از طریق پست دارند. این بدان معناست که آن‌ها با شمارش آرا پستی، رأی بیشتری به دست می‌آورند، اما همچنین ممکن است به این معنی باشد که آن‌ها در رأی‌گیری حضوری که در روز انتخابات اتفاق می‌افتد رأی دهندگان کمتری دارند.

ترامپ حضور ناظران انتخابات در محل‌های اخذ رأی را درخواست کرده است

دونالد ترامپ حامیان خود را تشویق کرده است به پای صندوق‌های رأی بروند و شاهد همه چیز باشند. جمهوری خواهان فعالانه ناظران انتخابات را استخدام می‌کنند که از کارشناسان می‌تواند چالش برانگیز باشد. به دلیل احتمال وقوع درگیری، ممکن است گروه‌های نظامی مسلح برای محافظت از انتخابات در مکان‌های رأی‌گیری حاضر شوند.

جمهوری خواهان مدت‌ها از بازرسی انتخابات منع شده بودند؛ زیرا از این روش برای ترساندن رأی دهندگان استفاده می‌کردند، اما دو سال پیش یک قاضی این محدودیت را لغو کرد. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند تعداد غیرمعمولی پرونده‌های قضائی را تشکیل دهند تا تلاش کنند شمارش آرا را متوقف یا آن را به چالش بکشند.

ترامپ شکست را نپذیرد

حتی اگر رسانه‌ها جو بایدن را برنده انتخابات معرفی کنند، ترامپ ممکن است از پذیرفتن نتیجه انتخابات امتناع کند. وی در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بود که تنها در صورت تقلب، ما پیروزی در این انتخابات را از دست خواهیم داد.

رأی‌گیری پستی باعث تأخیر در اعلام نتایج می‌شود

سرویس پستی ایالات متحده ممکن است در تحویل برگه‌های رأی تأخیر داشته باشد. پیش از این تأخیر‌های پستی باعث شد ده‌ها هزار رأی در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا دیرتر از موعد اخذ و شمارش شود.

متحد ترامپ، لوئیس دی جوی به عنوان مدیر پست منصوب شد و وی تغییراتی را اعمال کرد که سرعت تحویل را کاهش می‌داد. او این تغییرات را مجدداً معکوس کرد، اما سرعت ارسال و دریافت پست هنوز به حالت سابق برنگشته است.

جمهوری خواهان صحت بسیاری از آرا زیر سوال ببرند

هر ایالت قوانینی در مورد زمان لازم برای علامت گذاری تعرفه‌ها یا دریافت آرا پستی دارد. علاوه بر این، آرا باید معیار‌های خاصی را داشته باشد تا معتبر شناخته شود. به عنوان مثال، امضای روی تعرفه رأی پستی باید با آنچه در پرونده‌های مقامات انتخابات وجود دارد مطابقت داشته باشد. جمهوری خواهان قصد دارند این قوانین و آرا را به چالش بکشند و به همین دلیل وکلای آن‌ها برای چالش‌های حقوقی احتمالی آماده می‌شوند.

 

مقامات جمهوری خواه تحقیقات را آغاز کنند

مقامات ایالتی و فدرال جمهوری خواه می‌توانند با شروع تحقیقات در مورد بی نظمی‌های انتخابات، شک و تردید بیشتری در نتایج ایجاد کنند.

در ماه ژوئن، روزا بروکس، استاد دانشگاه جورج تاون، دانشمندان برجسته، اعضای رسانه‌ها و مقامات ارشد دموکرات و جمهوری خواه را برای شبیه سازی سناریو‌های احتمالی انتخابات دور هم جمع کرد. در یکی از سناریوها، بیل بار، دادستان کل ترامپ، تحقیق در مورد ادعا‌های بی اساس در مورد تقلب رأی دهندگان و روابط بین مقامات دموکرات و گروه آنتیفا را آغاز کرد.

بایدن گروهی از وکلای حقوقی را استخدام می‌کند

وکلای بایدن در حال برنامه‌ریزی برای برنامه حمایت از رأی دهندگان هستند تا تلاش‌های حامیان ترامپ برای سرکوب و ارعاب آن‌ها را ناکام بگذارند و به مانور‌های قانونی کمپین ترامپ پاسخ دهند.

ترامپ می‌تواند به قانون شورش متوسل شود

دموکرات‌ها می‌توانند برای اعتراض به دخالت جمهوری خواهان در روند انتخابات به خیابان‌ها بیایند. در پاسخ، ترامپ می‌تواند برای اعزام نیرو‌های ارتش به خیابان‌ها برای برقراری نظم به قانون شورش متوسل شود، دقیقاً مانند آنچه در اعتراضات جنبش جان سیاهان مهم است در پورتلند انجام داد.

همچنین می‌تواند به نیرو‌های فدرال دستور دهد آرا تقلبی را مصادره کنند. این همان اتفاقی است که در طی یکی از شبیه سازی‌های بروکس رخ داده است.

در شبیه سازی دیگری از بروکس، مدیر کل پست که جمهوری خواه است به منظور آنچه حفاظت» از انتخابات می‌نامد، آرا پستی را ضبط می‌کند. به طور خلاصه، روند شمارش آرا می‌تواند به تأخیر بیفتد، متوقف شود یا حتی تغییر کند.

منبع: آنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز