آخرین اخبار انتخابات آمریکا؛ بایدن پشت دروازه‌ کاخ سفید، ترامپ در اندیشه آشوب

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۷:۵۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۲۹۱۶
آخرین اخبار انتخابات آمریکا؛ بایدن پشت دروازه‌ کاخ سفید، ترامپ در اندیشه آشوب
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۰ که حالا طبق تازه‌ترین نتایج شمارش آرا در آستانه باخت قرار گرفته، با مطرح کردن بهانه‌های حقوقی و شکایت درخصوص نتایج شمارش آرا در ۵ ایالت، به نظر می‌رسد درحال زمینه سازی بر سناریوی آشوب است؛ همان چیزی که تحلیل گران و رسانه های آمریکا از روزهای پیش از برگزاری انتخابات نسبت به آن هشدار داده بودند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ جوبایدن نامزد دموکراتها تا این لحظه ۲۶۴ رای الکترال را از آن خود کرده و در صورت پیروزی در ایالت نوادا و کسب ۶ رای الکترال این ایالت، جمع آرای الکترال او به ۲۷۰ خواهد رسید و پیروز نهایی انتخابات خواهد شد. تا این لحظه ۷۵ درصد از آرا در ایالت نوادا شمرده شده که بایدن با کسب ۴۹.۳ درصد در مقابل ترامپ با ۴۸.۷ درصد ، در این ایالت سرنوشت ساز ، پیش است.

به گزارش سی ان ان، ستاد تبلیغات دونالد ترامپ پس از متوسل شدن به شکایت در ایالت های حساس میشیگان، جورجیا و پنسیلوانیا مبنی برای توقف شمارش آراء در این ایالات،  به گفته برخی منابع این بار در ایالت های آریزونا و نوادا قرار است جنگ حقوقی را دستاویز خود قرار داده تا بدین ترتیب زمینه برای آشوب و هرج و مرج به نفع خود فراهم آورد. نتایج اولیه حاصل از شمارش آرا در ایالت نوادا حاکی از پیشتازی بایدن در این ایالت است و صورتی که بایدن ۶ رای الکترال این ایالت را کسب کند، پیروز خواهد بود.

منابع خبری می گویند اگر ترامپ در ایالت جورجیا ببازد، ستاد او ممکن است صحت شمارش آرا را زیر سوال سوال ببرد و درخواست بازشماری ارا در این ایالت را بدهد.

دادگاه ایالتی پنسیلوانیا بامداد پنجشنبه شکایت کمپین ترامپ در مورد نحوه برگزاری و شمارش آرای انتخاباتی در این ایالت را رد کرد.

کمپین انتخاباتی ترامپ پیشتر اعلام کرد که به دادگاه میشیگان برای توقف کردن شمارش آرا شکایت کرده است.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شامگاه سه شنبه در همه ایالت ها به پایان رسید و مقام‌های انتخاباتی همچنان در حال شمارش آرا هستند.

ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا صبح روز چهارشنبه(دیروز) به وقت محلی و پیش از پایان شمارش آرا، در سخنانی با ادعای پیروزی زودهنگام در انتخابات گفت: از مردم آمریکا تشکر می‌کنم که میلیون ها نفر به من رای دادند.

او گفت بایدن حرف‌هایی می‌زند که نشان از باخت در انتخابات دارد و می‌گوید که می‌خواهند به دادگاه مراجعه کنند. این همان چیزی بود که من از روز اول گفتم. انتخابات تمام شد و این یک تقلب بود. ما جشن خواهیم گرفت . من رک بگویم که این انتخابات را بردیم و این یک روزبزرگی است.

ترامپ تاکید کرد که وی به دیوان عالی مراجعه خواهد کرد تا اجازه افزودن برگه‌های آرا پس از بسته شدن محل های اخذ رای را ندهد.

در شهرهای نیویورک، واشنگتن و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا، صاحبان فروشگاه و مدیران بانک ها از بیم آشوب و درگیری های خیابانی بعد از اعلام نتیجه انتخابات، اقدام به حصارکشی مقابل مغازه ها و بانک ها کرده اند.

نظر شما